Oppgradere macbook pro

Diskusjon rundt Apples bærbare for profesjonelle.

Oppgradere macbook pro

Innleggav seffa123 » tir 25.10.2016 20:05

Hei, dama har arvet min gamle macbook pro fra 2009 og nå begynner den å synge på siste verset. Har begynt å bli en del treg, men fungerer ellers.

Derfor har jeg bestemt meg for å oppgradere hardisken til en ssd og oppgradere ram til 8 gb ram. Lurer derfor på hvordan type ssd som jeg bør velge? Har ingen peiling på sånt og vet ikke hva som vil passe inn i macbooken, det samme gjelder ram. Så om noen har gjort dette på samme type macbook pro så ville jeg blitt veldig glad for linker til ssd hardisker og ram ;)

Trenger ikke å være de dyreste og de beste, bare de er grei i fart.
Takk på forhånd.
medlem i 180 måneder
 

Re: Oppgradere macbook pro

Innleggav Morse » ons 26.10.2016 8:40

Kan vi få nøyaktig modell, for sikkerhets skyld? Du ser det i vinduet du får opp i Eple > Om denne maskinen...

Brukerens avatar
medlem i 163 måneder
 

Re: Oppgradere macbook pro

Innleggav seffa123 » tor 27.10.2016 14:49

Modellen er : 13-inch mid 2010 faktisk :)
medlem i 180 måneder
 

Re: Oppgradere macbook pro

Innleggav arntss » tor 27.10.2016 14:57

RAM 4GB brikke x2:
https://www.komplett.no/product/772749/ ... odimm-mac#

SSD 240GB:
https://www.komplett.no/product/891038/ ... 240gb-ssd#

SSD 480GB:
https://www.komplett.no/product/891039/ ... 480gb-ssd#

Kjøpte to stk SSD av første typen, demonterte CD/DVD drevet, og satte de i RAID 0 på kona sin Macbook Pro 15" mid 2012, det funker som en kule.

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Re: Oppgradere macbook pro

Innleggav Valotunk » tor 27.10.2016 15:53

"Problemet" med Kingston er at de har en noe kjedelig historikk for sine SSD'er med litt i overkant mye problemer, og feilrate/returrate noe over de beste i klassen. Dog langt fra så ille som OCZ som nærmest kan sammenlignes med russisk rullett.

Jeg har selv hatt 3 Kingson SSD'er hvorav 2 feilet i løpet av en 2 års periode. Den siste derimot lever den dag i dag på 4 året og det er faktisk den første Kingston SSD'en jeg kjøpte.

Legger man litt mer penger på bordet får man Samsung eller Crucial som har en langt hyggeligere historikk og feilrate, men selvsagt er ingen produkter helt uten feil og problemer så stikkordet er som alltid; backup!

Men bank i bordet, av alle de ca. 25-30 Samsung SSD'er jeg har hatt eller installert de siste 3-4 årene har ikke en eneste feilet.

Jeg har også hatt 2 stk. Corsair Force SSD'er hvor begge døde etter henholdsvis et halvt og halvannet år.... Never again!

Så her går det i Samsung all the way når det gjelder SSD. De lager rett og slett markedets beste pr. dags dato og har et ganske stort forsprang på konkurrentene.
medlem i 198 måneder
 

Re: Oppgradere macbook pro

Innleggav arntss » tor 27.10.2016 16:24

På kona sin MBP så var det en Samsung 840 EVO som tok kvelden. Den har køddet lenge, men det kan være vi har vært uheldig. Takk "en eller annen" for backup. :-P

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 


Returner til MacBook Pro



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]