HJELP: MBP 13" 2011 Wi-Fi problemer

Diskusjon rundt Apples bærbare for profesjonelle.

HJELP: MBP 13" 2011 Wi-Fi problemer

Innleggav bakkevig » tir 27.12.2016 19:04

Hei.
Jeg har en MacBook Pro 13" 2011-modell, som ikke vil koble seg til trådløst internett.

Litt bakgrunnsinformasjon:
For noen måneder siden begynte Wi-Fi å oppføre seg rart. Det koblet seg fra nettverket, slo seg av, og ville ikke la meg slå det på igjen. Løsningen ble å starte maskinen på nytt, og så fungerte det igjen.. en liten stund.
Så utviklet problemet seg til at maskinen ikke gjenkjente at den hadde et Airport-kort installert i det hele tatt ("Ingen maskinvare installert" feilmelding). Så jeg kjøpte et USB Wi-Fi-adapter for å bruke i mellomtiden. Jeg googlet rundt og leste på foruminnlegg, og kom frem til at jeg trengte nok et nytt Airport-kort. Bestilte det på eBay og byttet det selv, men det gjorde ikke noe forskjell.
Leste litt mer på nettet, og fant ut at å erstatte kabelen mellom Airport-kortet og hovedkortet var neste trinn. Bestilte dette også fra eBay og byttet det selv. Nå skjedde det noe! Datamaskinen anerkjente kortet, Wi-Fi skrudde seg på og fant alle nettverk rundt meg med god signalstyrke, men nå vil den ikke koble til noen nettverk.
Feilmeldingen jeg får er "Wi-Fi-nettverket "nettverk_navn" kunne ikke sammenkobles. Prøv å flytte deg nærmere den trådløse ruteren. Eller bruk Wi-Fi-diagnostikk for å utføre feilsøking."
En gang i blant kobler maskinen seg til nettverk, fungerer(dårlig) i noen minutter, og kobler seg deretter fra igjen og lar meg ikke koble meg til nettverk igjen. Dette er likt for alle nettverk jeg har prøvd (skole, leiligheten min, foreldrenes hus). Det eneste nettverket som fungerer er hvis jeg lager et med min iPhone 6s. Det fungerer også fint dersom jeg bruker kabel fra ruteren.

Ting jeg allerede har prøvd: Resette NVRAM og PRAM, slette disk og reinstallere macOS, starte fra en ekstern disk med macOS installert.

Jeg har oppgradert maskinen med en SSD og 8GB minne for et par siden, dersom det spiller noen rolle.
Det er en gammel maskin, så det er kanskje på tide å kjøpe ny, men sett bort fra dette problemet fungerer maskinen fortsatt meget bra, så hvis det er mulig å fikse den uten å bruke for mye penger, vil jeg heller gjøre det.
Jeg bruker for øyeblikket usb wifi-adapteret, som forresten er av typen Asus N10 Nano, og det fungerer helt greit, men det tar lang tid å koble seg til nett og jeg kan ikke bruke internettet på universitet jeg går på(eduroam) med adapteret.

Noen som vet hva problemet kan være? Og hva som er løsningen?
medlem i 87 måneder
 

Re: HJELP: MBP 13" 2011 Wi-Fi problemer

Innleggav Morse » tir 27.12.2016 19:20

Kan være at du skal kvitte deg med noen valgfiler. Hvilket MacOS kjører du?

Brukerens avatar
medlem i 163 måneder
 

Re: HJELP: MBP 13" 2011 Wi-Fi problemer

Innleggav bakkevig » tir 27.12.2016 19:46

Morse skrev:Kan være at du skal kvitte deg med noen valgfiler. Hvilket MacOS kjører du?


Jeg kjører macOS Sierra 10.12.2
medlem i 87 måneder
 


Returner til MacBook Pro



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]