Hvilket skjermkort av MBP - for å drive ekstern 5K skjerm?

Diskusjon rundt Apples bærbare for profesjonelle.

Hvilket skjermkort av MBP - for å drive ekstern 5K skjerm?

Innleggav mactiss » tor 26.01.2017 12:07

Hei,
Jeg har i dag en MBPR mid 2015 med kun intigrert grafikk i cpu. Jeg har kjøpt meg en LG ultrafine 5 K skjerm, som i følge Apple kjører på 4K, med min modell. Etter at jeg koblet til skjermen har det blitt mer å tenke på for maskinen min ved redigering av store filer i Adobe LR. Maskinen bruker nå vesentlig lenger tid før bildet fremstår skarpt ved justeringer.
Jeg har tenkt å kjøpe meg den nye MBP for å utnytte skjermens potensiale fullt ut. Jeg har i utgangspunktet tenkt å kjøpe den «midterste» av 15 tommerne. Altså den med 512 GB SSD, 16 GB Ram og den med Radeon Pro 455, 2 GB minne eksternt skjermkort.
Spørsmålet er da, vil den maskin fungere raskt og godt i LR med tilkoblet 5K skjerm, i motsetning til den jeg kjører i dag, eller burde en hatt den med det største eksterne skjermkortet, altså Radeon Pro 460 med 4 GB minne?
medlem i 128 måneder
 

Re: Hvilket skjermkort av MBP - for å drive ekstern 5K skjer

Innleggav Helge Hafstad » tor 26.01.2017 19:49

Det er vel ikke så mange som kan dele erfaringer med deg på dette ennå, men et tillegg på kr. 1.100 for det beste skjermkortet ville jeg ikke stusset på for ditt bruk.

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Re: Hvilket skjermkort av MBP - for å drive ekstern 5K skjer

Innleggav mactiss » fre 27.01.2017 12:44

Takk for svar!

Jeg er enig at 1100,- er verdt det, men håpet å få en maskin under supertilbudene hos Expert, og der er nevnte modell toppmodellen, foreløpig ihvertfall.
medlem i 128 måneder
 



Returner til MacBook Pro



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]