MacBook Pro ble treg over natten.

Diskusjon rundt Apples bærbare for profesjonelle.

MacBook Pro ble treg over natten.

Innleggav Villmann » tor 04.05.2017 11:19

Hei,

Min 2012 MacBook Pro har fungert knirkefritt siden den var ny, men her for noen dager siden ble den plutselig veldig treg. Jeg har gjenopprettet den til ny, det ble ikke noe bedre. Jeg har også kjørt apple hardware test på den, der ble ingen feil funnet. Hva kan det være? Man skulle tro at hardware testen ville oppdaget en feil på harddisken også? Hvis ikke, hvordan kan jeg sjekke om det er harddisken som er på tur å ryke?

Magnus
medlem i 187 måneder
 


Re: MacBook Pro ble treg over natten.

Innleggav Morse » tor 04.05.2017 22:19

Denne er heller ikke feil å kjøre: https://www.titanium-software.fr/en/onyx.html

La oss høre om noe hjalp...

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: MacBook Pro ble treg over natten.

Innleggav Villmann » fre 05.05.2017 9:54

Hei igjen,

Jeg tok en runde med diskverktøy, der fant jeg feil ble fikset der og da. Etter det virket maskinen stortsett ok. I morgest var det igjen noe muffins, nå er den så treg at jeg har store problemer med å skrive dette. Jeg finner ingen feil på harddisken med diskverktøy, og onyx fant ingen feil. Kan det være harddisken likevel? Jeg bruker maskinen til skolearbeid, og jeg har 5 eksamener like rundt hjørnet, så dette er litt krise.

Magnus
medlem i 187 måneder
 

Re: MacBook Pro ble treg over natten.

Innleggav arntss » fre 05.05.2017 10:14

For meg høres det dessverre ut som om det er disken som er på vei til å ta kvelden.
Er dette en 13" eller en 15"?
Om det er en 13" mid 2012, så har de hatt et problem med harddisk kabel, kan det være den som begynner å lage trøbbel for deg?

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Re: MacBook Pro ble treg over natten.

Innleggav Villmann » fre 05.05.2017 10:40

Hei, takk for svar, dette er en 13" mid 2012. Kanskje jeg skulle byttet harddiskkabel da først og fremst. Er det noen som har en link til en korrekt kabel jeg kan bestille og prøve?
medlem i 187 måneder
 

Re: MacBook Pro ble treg over natten.

Innleggav Nikolay » fre 05.05.2017 10:44

821-2049-A er den du skal ha. Du har mest sannsynlig allerede versjonen den erstatter (821-0814-A eller 821-1840-A eller noe sånt). http://www.ebay.com/itm/Original-HDD-Ha ... SwA29Y3cqt

Brukerens avatar
medlem i 122 måneder
 

Re: MacBook Pro ble treg over natten.

Innleggav joachim26 » fre 05.05.2017 15:24

Hadde samme problemet og trodde det var kabelen som var problemet.
Byttet kabelen men problemet var der fortsatt.
Det som fikset problemet var at jeg gjorde en firmware update på SSD disken jeg hadde satt inn tidligere og da ble det fart igjen :)
medlem i 155 måneder
 

Re: MacBook Pro ble treg over natten.

Innleggav Villmann » man 08.05.2017 11:38

Hei og takk for svar.

Kabelen er bestilt, skal forsøke å bytte den først og fremst.

Kan en firmware update være aktuelt for meg også, selv om jeg ikke har ssd? Hvordan gjør man det i såfall?

Magnus
medlem i 187 måneder
 

Re: MacBook Pro ble treg over natten.

Innleggav Nikolay » fre 12.05.2017 15:21

Firmware updates på Mac legger seg sammen med andre updates, så om App Store ikke gir deg oppdateringer trenger du ikke gjøre noe. Kabelen trenger ikke oppdateringer.

Brukerens avatar
medlem i 122 måneder
 


Returner til MacBook Pro



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]