iPhoto og Bilder tilbakeføring fra ekstern disk

Diskusjon rundt Apples bærbare for profesjonelle.

iPhoto og Bilder tilbakeføring fra ekstern disk

Innleggav Hagesol » tir 09.05.2017 11:06

Pga problemer med min MacBook PRo fra 2010 mått den startes helt på nytt. Det gikk jo bra, hadde alt av dokumente rpå Dropbox o ghar nå lagt inn alt samt programvare forøvrig på nytt og oppgradert til Sierra.

MEN - alle bildene mine ligger på en ekstern backup, WD My passport for MAc. Der ligger alle tidligere backupversjoner. Men da jeg skulle legge inn bildene, får jeg bare denne beskjeden: Kan ikke importere objekter.
Disse objektene kan ikke legges til i Bilder-biblioteket fordi filformatet ikke støttes av Bilder.

Hva skal jeg gjøre? Har nesten 30000 bilder så dette er katastrofe. Prøver å finne iphoto program å laste ned for om mulig ta dem inn derra, men det finner jeg ikek noe sted. Alt er bare oppdateringer av iphoto som krever at jeg har iphoto på maskonene fra før- Dessverre var jeg så dum at jeg slttet da programmet Bilder kom. Gode råd? Går det an å få tak i iphoto igjen?
medlem i 115 måneder
 

Re: iPhoto og Bilder tilbakeføring fra ekstern disk

Innleggav Grubasek » tir 09.05.2017 11:27

Logg inn i App Store og se på valget "Kjøpt". Hvis du finner iPhoto der, kan du installere den på nytt.

Brukerens avatar
medlem i 155 måneder
 

Re: iPhoto og Bilder tilbakeføring fra ekstern disk

Innleggav Morse » tir 09.05.2017 11:54

Og skulle ikke det gå, finnes der sikkert noen snille mennesker der ute som kan gi deg en kopi av sin iPhoto. Det er versjon 9.6.1 du trenger.

Brukerens avatar
medlem i 163 måneder
 

Re: iPhoto og Bilder tilbakeføring fra ekstern disk

Innleggav Hagesol » tir 09.05.2017 14:07

Takk :) Fant det der og har installert det. :) Men av mine 27.000 bilder, er det bare noen få som vil tilbake. *Resten ser uulig ut. Trenger nok eksperthjelp til dette. :)
medlem i 115 måneder
 

Re: iPhoto og Bilder tilbakeføring fra ekstern disk

Innleggav Grubasek » tir 09.05.2017 14:12

Ligger alle disse bildene i én iPhoto-fil?

Brukerens avatar
medlem i 155 måneder
 


Re: iPhoto og Bilder tilbakeføring fra ekstern disk

Innleggav Helge Hafstad » ons 10.05.2017 9:24

Hvis det er et iPhoto-bibliotek så kan det hende du må gjenoppbygge/reparere det med iPhoto Library Manager. Nevnte program kan lastes ned fra Fat Cat Software og du trenger ikke registrere programmet for å bl.a. reparere et bibliotek.

iPhoto Library Manager fungerer kun med iPhoto-biblioteker og krever siste versjon av iPhoto på maskinen din. Dersom iPhoto viser et «forbud»-symbol så må der lastes ned en nyere versjon. Tilsvarende program for Bilder er PowerPhotos som du finner på samme nettsted. Begge kan slå sammen flere biblioteker, men krever registrering for dette. PP koster ca $30.

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 

Re: iPhoto og Bilder tilbakeføring fra ekstern disk

Innleggav Morse » ons 10.05.2017 15:27

Helge Hafstad, takk! Du slo meg nettopp på målstreken! :-)

Brukerens avatar
medlem i 163 måneder
 

Re: iPhoto og Bilder tilbakeføring fra ekstern disk

Innleggav Helge Hafstad » ons 10.05.2017 17:17

Har ingen interesse av å «slå» deg, Morse. Her er det vel bare snakk om å komme med supplerende opplysninger...:-)

Brukerens avatar
medlem i 207 måneder
 

Re: iPhoto og Bilder tilbakeføring fra ekstern disk

Innleggav teknoguiden » ons 10.05.2017 20:27

Dersom alt går "ad dundas" og du ikke får tilgang til biblioteket med tipsene over så kan du du som nødløsning fortsatt finne de orginale bildefilene i iphoto-biblioteket ditt ved å høyreklikke på biblioteket i Finder og velge "vis innholdet i pakken".

Orginalfilene skal ligge under "masters"-mappen her og kan f.eks. importeres til et nytt Bilder-bibliotek. Men da mister du alt av justeringer du har gjort i iPhoto så det er siste utvei.
medlem i 143 måneder
 

Re: iPhoto og Bilder tilbakeføring fra ekstern disk

Innleggav Morse » ons 10.05.2017 23:59

I denne sammenheng: Ikke glem denne lille perlen her: http://www.macworld.com/article/3195031 ... daily_html

Og til Helge Hafstad: Skulle nettopp til å poste da jeg så innlegget ditt! :-) :-) :-)

Brukerens avatar
medlem i 163 måneder
 


Returner til MacBook Pro



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]