Mistet innhold på skrivebord

Diskusjon rundt Apples bærbare for profesjonelle.

Mistet innhold på skrivebord

Innleggav Tallica » tor 13.07.2017 19:35

Jeg har MacOS Sierra 10.12.5 men har valgt å skru av iCloud.
I dag sånn helt uten at jeg har gjort noe nytt/annerledes forsvant alt innhold fra skrivebordet. Jeg har testet tilbakestilling av nvram uten at det hjalp. Jeg har sjekket iCloud selv om jeg vet at den har vært koblet av hele tiden, jeg har sjekket at jeg ikke har byttet skrivebord (F3-tasteb) og jeg har restartet og gjort det lille jeg kunne prøve. Jeg klarer å søke opp innholdet jeg hadde på skrivebordet via 'alle filer', men jeg finner ikke ut hvordan jeg kan gjenopprette slik at det kommer tilbake på skrivebordet.
Noen ide om hva jeg kan gjøre?

Edit:
Jeg ser nå at jeg ikke har alt som befant seg på skrivebord tidligere. Det er heller ikke gått i søppelkassa. Hvordan kan ting bare forsvinne? Kan det gjenopprettes?
Sist endret av Tallica den tor 13.07.2017 21:49, endret 1 gang
medlem i 203 måneder
 

Re: Mistet innhold på skrivebord

Innleggav torsteng » tor 13.07.2017 21:06

Virker som om du har klart å velge alt og så slett.. Hvis det fremdeles ligger I søppelbøtta så kan du velge filene fra søppelbøtta og så høyreklikke på dem og velge copy/kopier og så paste/lime inn I en annen mappe. Velger du en og en fil kan du høyreklikke og velge "put back" for å angre slettingen. Jeg vet ikke hvorfor man ikke får valget "put back" når man velger man filer samtidig. Ellers har jeg ingen god teori om hvordan dette har skjedd.
medlem i 165 måneder
 

Re: Mistet innhold på skrivebord

Innleggav Tallica » tor 13.07.2017 21:49

Skrivfeil av meg der i forrige innlegget mitt... det skulle stå: Det har heller IKKE gått i søppekassa. Så jeg forstår ikke hvor det kan ha blitt av.
medlem i 203 måneder
 

Re: Mistet innhold på skrivebord

Innleggav Helge Hafstad » tor 13.07.2017 22:24

Hvis du kan se filene via «Alle filer» i sidepanelet så sjekk at banelinjen viser nederst i vinduet (se i Vis-menyen i Finder). Da skal du kunne lese banen til filen der.

Har du slettet filene ved et uhell så kan de gjenopprettes fx med et program som Data Rescue. Du kan laste det ned og prøve uten å betale og vil da kunne se om filene er der.

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Re: Mistet innhold på skrivebord

Innleggav Morse » fre 14.07.2017 0:55

I tillegg til ovennnevnte kan du også forsøke Disk Drill.
https://www.cleverfiles.com/
Det hender det ene programmet finner filer det andre ikke gjør, og vice versa.

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 


Returner til MacBook Pro



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]