Bytte til SSD på Macbook Pro Early 2011

Diskusjon rundt Apples bærbare for profesjonelle.

Bytte til SSD på Macbook Pro Early 2011

Innleggav xcxhxrxixs » fre 04.08.2017 8:21

Hei,

Mitt første innlegg her, trenger hjelp/forklaring på hvordan jeg skal bytte ut min HDD til SSD, har sett Apple Support sin forklaring på selve utskiftningen. Det jeg derimot ikke har er verktøy til å bytte den.

Forstår det slik at jeg trenger to typer skrutrekkere, noen som har noe informasjon om hvor jeg kan kjøpe det? gjerne i butikk da jeg har tenkt å gjøre bytte denne helgen.

Har også lest en del på nettet vedrørende backup og innstallering av OSX på den nye disken, kan jeg her bruke den gamle programvare CD jeg har og oppgradere til nyeste OSX etter byttet ettersom jeg beholder CD inngangen?

Har tenkt å bytte ut HDD med følgende SSD https://www.komplett.no/product/895978/ ... gb-25-ssd#

Noen tanker om valget? bør jeg eventuelt bytte ut RAM også? ser at jeg kan oppgradere fra mine i dag 4GB RAM til 8GB RAM evt. anbefalinger til kjøp?

Setter svært stor pris på tilbakemeldinger nå som den gamle macbooken har blitt definisjonen på sirup.
medlem i 123 måneder
 


Re: Bytte til SSD på Macbook Pro Early 2011

Innleggav Grubasek » fre 04.08.2017 14:50

@FerskMacBruker:

Du svarer på feil spørsmål; han ønsker jo å beholde DVD-driv'en, så da er det jo bare et spørsmål om hvordan bytte den interne disken. :-)


@xcxhxrxixs:

Jeg tror det er denne veiledningen du skal ha:

https://www.ifixit.com/Guide/MacBook+Pr ... ement/5119

Brukerens avatar
medlem i 154 måneder
 

Re: Bytte til SSD på Macbook Pro Early 2011

Innleggav jag » tir 08.08.2017 12:05

Ser at jeg kan oppgradere fra mine i dag 4GB RAM til 8GB RAM evt. anbefalinger til kjøp?

Jeg har en MBP Early 2011, med 16GB RAM. Apple oppgir kun å støtte 8GB, men brikkesettet (med i7 CPU hvert fall) støtter 16GB. Prisforskjellen er å liten, så det er ingen grunn til å stoppe på 8GB.

Av verktøy, så trenger du Philips #00 og T6 Torx trekkere, dette kan du handle på Jula, Clahs, Biltema.


/Jan
medlem i 185 måneder
 


Returner til MacBook Pro



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron