Macbook Pro leser ikke ekstern HD

Diskusjon rundt Apples bærbare for profesjonelle.

Macbook Pro leser ikke ekstern HD

Innleggav abamilen » tir 22.08.2017 20:14

Har noen merkelige problemer med min Mac. Skulle kopiere over innholdet på en ekstern HD til en annen her om dagen. Hadde 4 eksterne harddisker å velge mellom. Ingen av dem virket, trodde jeg. Men nå tror jeg kanskje problemet er et annet. Altså, jeg forsøkte én og én av dem og maskinen fant ingen av dem slik at jeg kunne se innholdet. Ok. Tenkte, da er vel alle fire ødelagte. Litt merkelig siden de alle har virket tidligere. Så jeg kjøpte meg en ny. Kom hjem med den og her var det jammen ingenting heller. Tilbake til butikken, fikk en annen og dro hjem. Før jeg nå nettopp koblet til den nye, tenkte jeg å forsøke en av de opprinnelig 4 som jeg hadde, men med kabelen til den nye. Plutselig virker alle 4.
Ok, så kobler jeg til den harddisken hvor jeg har alt jeg vil overføre. Da er det igjen ingenting å finne. Er det noe med maskinen min dette ? Synes dette er svært merkelig.....
Maskinen er sen 2016 modell...
Noen som kan hjelpe. Skjønner ingenting
medlem i 177 måneder
 

Re: Macbook Pro leser ikke ekstern HD

Innleggav arntss » tir 22.08.2017 20:38

Her hører det virkelig ut som om det er noe problemer i forbindelse med kabler og ikke maskinen:
Før jeg nå nettopp koblet til den nye, tenkte jeg å forsøke en av de opprinnelig 4 som jeg hadde, men med kabelen til den nye. Plutselig virker alle 4.

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Re: Macbook Pro leser ikke ekstern HD

Innleggav abamilen » tir 22.08.2017 20:52

tenkte det også først, men har forsøkt flere kabler. 4 stk. når jeg har én hd tilkoblet virker det, men når jeg kobler til to på én gang, i forskjellige inntak, da funker det ikke
så jeg forsøkte nå med en hub med flere koblinger. da virker det.
virker som usb inngangene virker hver for seg men ikke når det kobles til i begge
medlem i 177 måneder
 

Re: Macbook Pro leser ikke ekstern HD

Innleggav arntss » tir 22.08.2017 22:27

Er dette 2,5» disker som ikke har ekstern strømtilkobling?

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Re: Macbook Pro leser ikke ekstern HD

Innleggav abamilen » ons 23.08.2017 0:09

jepp
medlem i 177 måneder
 

Re: Macbook Pro leser ikke ekstern HD

Innleggav arntss » ons 23.08.2017 0:33

Da er det nok kablene som gir for lite strøm til diskene. Min mening i alle fall.

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Re: Macbook Pro leser ikke ekstern HD

Innleggav Morse » ons 23.08.2017 9:30

Høres mer ut som et USB-problem. Prøv en SMC reset: https://support.apple.com/no-no/HT201295

Men sjekk også kablene – har sjelden eller aldri hatt problemer med USB 2.0 kabler, men VELDIG mange med USB 3.0 kabler. Go figure...

Oh, and one more thing: Kan Diskverktøy "se" diskene du kobler til? Finder valg er selvsagt innstilt på at eksterne disker skal vise på skrivebordet?

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: Macbook Pro leser ikke ekstern HD

Innleggav Morse » lør 26.08.2017 16:49

Any news?

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 


Returner til MacBook Pro



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]