Tastaturet oppfører seg rart

Diskusjon rundt Apples bærbare for profesjonelle.

Tastaturet oppfører seg rart

Innleggav paNh » ons 23.08.2017 13:22

Har problemer med tastaturet til min macbook pro. Plutselig så har det begynt å oppføre seg rart og tastene "zxcvbnm,." oppfører seg nå som F1,F2,F3 og så videre. Jeg har gjenopprettet innstillingene på tastaturet til fabrikkinnstillinger uten hell. Dette begynte bare plutselig. Macbook Pro 15" mid 2014. Hva kan jeg gjøre?

På forhånd takk for svar :)

**EDIT: Den oppfører seg som sine opprinnelige taster i tillegg til F1,F2 osv

Brukerens avatar
medlem i 185 måneder
 

Re: Tastaturet oppfører seg rart

Innleggav Grubasek » ons 23.08.2017 14:07

Sjekk om batteriet har begynt å "ese" ut.

Brukerens avatar
medlem i 155 måneder
 

Re: Tastaturet oppfører seg rart

Innleggav Morse » tor 24.08.2017 20:00

Oppfører styreflaten seg rart også? En måte å sjekke er å koble til et eksternt tastatur og en ekstern mus. Hvis disse oppfører seg normalt, mens det innebygde tastaturet og/eller styreflaten ikke gjør det, er batteriet nærmest garantert å ha begynt å svelle ut, uten at du nødvendigvis kan se det så veldig tydelig. Da gjelder det å være rask med å få det byttet før det går helt "åt skogen". Får det holde på slik at det VIRKELIG buler ut, ender du fort opp med en hinsidig dyr reparasjon.

P.S. Nei, batterier som sveller ut er ingen sensasjon, selv om det ikke er så veldig vanlig. Men det skjer, både på Mac og andre laptops...

Oh, and one more thing: Det er IKKE helt enkelt å bytte selv på disse, så hvis det virkelig viser seg at batteriet ER røtent, er det kanskje best å la et autorisert verksted ta saken. Men slik gjør du det: https://www.ifixit.com/Guide/MacBook+Pr ... ment/90276

Men ALLER først prøver du med en god, gammeldags SMC reset, det KAN være så enkelt: https://support.apple.com/no-no/HT201295

La oss høre hva du finner ut...

Brukerens avatar
medlem i 163 måneder
 


Returner til MacBook Pro



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron