MacBook Pro vil ikke slå seg på uten lader

Diskusjon rundt Apples bærbare for profesjonelle.

MacBook Pro vil ikke slå seg på uten lader

Innleggav rcz » tir 17.10.2017 23:49

Hei, jeg har en MacBook Pro 13" Mid 2012 som batteriet måtte byttes på. Jeg kjøpte nytt batteri i juli fra Pcbatterier.no og alt funket da. Men etter 2 mnd så slo Macen seg av, og ville ikke ta i mot ladning. Det var ikke noe feil med laderen siden jeg testet det med en annen Mac. Jeg bestilte nytt batteri fra Pcbatterier.no og nå slår Macen seg på kun når laderen er koblet til, men skjermen er helt svart og verken tastaturet eller styreflaten funker. Jeg koblet Macen til en ekstern skjerm og ser alt er Ok, men får ikke brukt det innebygde tastaturet eller styreflaten. Og som det står i emne så er ikke det mulig å slå på Macen med Power knappen, bare når jeg kobler fra så til laderen.

Har selvfølgelig tatt rest av SMC og PRAM, da funker tastaturet. Men ikke når Macen slår seg på.

Vet noen hva som kan være årsaken og evn. løsning?

Takk :)

Brukerens avatar
medlem i 169 måneder
 

Re: MacBook Pro vil ikke slå seg på uten lader

Innleggav Morse » man 06.11.2017 21:58

Vi får ta det pent og forsiktig: Hvorfor måtte batteriet byttes? Hadde det svellet ut? Eller var det bare dødt? Byttet du selv, eller fikk du noen til å gjøre det for deg? Fungerte maskinen med laderen tilkoblet? La oss få hele sykdomshistorien...

Brukerens avatar
medlem i 163 måneder
 


Returner til MacBook Pro



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]