SSD disk til Macbook pro 2011 modell

Diskusjon rundt Apples bærbare for profesjonelle.

Re: SSD disk til Macbook pro 2011 modell

Innleggav terex » tir 16.01.2018 20:38

Nikolay skrev:
terex skrev:Det var en PC reparatør som sa dette så ble såklart litt skeptisk da. Han sa Mac va vanskelige å måtte finne akkurat rette disken.
Det stemmer på retina-maskinene. Men fyren har ikke gjort research nok til å finne ut at din ikke er en av disse.


Takk for info. :-)
medlem i 157 måneder
 

Re: SSD disk til Macbook pro 2011 modell

Innleggav Morse » tir 16.01.2018 23:10

Hei igjen, Helge, kjøpte nylig den jeg anbefalte = INGEN skruer i den jeg mottokk. MEN: Har kjøpt maaange IcyBoxer (ordner og fikser for andre enn meg selv), og det er rett som det er at den innkjøpte boks har avveket noe fra den averterte, enten i form av farge/sammensetningsmetode/gummibeskyttelse i stedet for plastfutteral og vice versa. I noen har harddisken "sittet som et skudd" i innmaten, andre ganger skal der settes inn en tynn "spacer" av plast for å sikre skuta. Men, som du sier, dette blir flisespikkeri og filleting. Alle sammen funker jo til sitt bruk :-) :-) :-)

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: SSD disk til Macbook pro 2011 modell

Innleggav terex » man 29.01.2018 10:57

Valotunk skrev:Det du har hørt stemmer ikke. Samsung er uten diskusjon det beste valget du kan gjøre når du skal handle SSD.

https://www.prisjakt.no/product.php?p=2880210

Samsung benytter ikke Sandforce kontrollere, men det har forøvrig heller ingenting med viftehastigheter å gjøre...

Selve byttet gjør du selv på en liten rolig kveldsstund. Du finner masse guider og tips her på forumet samt på ifixit.com


Ser Samsung har kommet med en som heter 860 nå, har det noe for seg å legge til de ekstra kronene for en amatør som meg? Er det noe jeg merker eller er det bortkasta penger?
medlem i 157 måneder
 

Re: SSD disk til Macbook pro 2011 modell

Innleggav Helge Hafstad » man 29.01.2018 17:09

terex skrev:Ser Samsung har kommet med en som heter 860 nå, har det noe for seg å legge til de ekstra kronene for en amatør som meg? Er det noe jeg merker eller er det bortkasta penger?


Etter det jeg har lest så er det ikke noe særlig forskjell ang hastighet, men antall ganger det kan skrives til disk. Den har derav mye lenger levertid enn tilsvarende 850. Men det er jo grenser for hvor lenge man skal holde liv i en 2011-modell, også...:-)

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 

Re: SSD disk til Macbook pro 2011 modell

Innleggav Morse » ons 31.01.2018 10:41


Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: SSD disk til Macbook pro 2011 modell

Innleggav bobbi » søn 06.01.2019 19:54

Etter å ha lest denne tråden om Samsung SSD disk...Trenger hjelp !

Treng hjelp med treg Samsung 860 EVO SSD disk i min Mac Book Pro tidlig 2011. 13`
Disken er helt ny, 1TB, har installert L Capitan via usb men disken er vanvittig treg..
Har montert en annen SSD intel disk, den er mindre (240 gb) og den fungerer raskt og normalt. Eg har byttet ram fra 8gb til 16 gb, trodde kanskje feilen låg her men ingen forskje. Kabler ser ut til å være ok, dei fungerer nå på intel sin ssd dick. Har installert fra USB med L Captain og følt veiledningen som følger der, har også prøft å formatere den direkte via kabler eksternt på en annen mac. Mistenker at det er noe feil med selve disken, mener eg har testet det meste. Men man vet aldrig med data :-) Kanskje eg skal oppgrader til seneste os oprativ system, men vet ikke om min mac takler den..
medlem i 143 måneder
 

Forrige

Returner til MacBook Pro



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere