Bytte batteri på Macbook Pro 15" mid 2012 (Retina)

Diskusjon rundt Apples bærbare for profesjonelle.

Bytte batteri på Macbook Pro 15" mid 2012 (Retina)

Innleggav oskares » tor 25.01.2018 13:48

Hoi! Har en 15" Macbook pro mid 2012 - Retina (A1398) som begynner å bli moden for et batteribytte. Tenker å gjøre jobben selv, men trenger litt tips!

Har folk erfaring med å handle dette på ebay? Da mener jeg batteri fra Asia.. Blir litt skeptisk når det står Hong kong :-! Er ikke så veldig gøy om det skulle føre til brann osv..

Håper noen her har gjort dette før og kan gi meg tips i valg av batteri! legg gjerne ved link :)
medlem i 157 måneder
 

Re: Bytte batteri på Macbook Pro 15" mid 2012 (Retina)

Innleggav Valotunk » tor 25.01.2018 15:56

Det ligger noen tråder om batterier her på forumet fra før hvor brukere deler sine erfaringer. Prøv søkefunksjonen ;)

Gjengangeren er at det finnes brukbare batterier å få tak i hos tredjepartsleverandører både i Norge og utland.

Kjøper du på ebay kan du sikkert få tak i noe billig, men sannsynligheten er også svært stor for at du ender opp med noe ræl.

Sjekk:

ifixit.com
altitec.no
pcbatterier.no
medlem i 198 måneder
 

Re: Bytte batteri på Macbook Pro 15" mid 2012 (Retina)

Innleggav Morse » tor 25.01.2018 16:43

iFixit sender ikke lenger batterier til Norge, de forskjellige befrakterne har lagt restriksjoner på lithium-ionbatterier, forståelig nok. Har selv hatt gode erfaringer med batteriene fra pcbatterier, har byttet for mange, og bare hatt ett råttent eple i kassa, noe leverandøren rettet opp på rekordtid. Heia til norske nettbutikker når priser og garantier er gode, og følg de detaljerte instruksjonene på https://www.ifixit.com/Guide/MacBook+Pr ... ment/10759

Og mens du er i farta, få med deg denne gratisperlen, så kan du sjekke både batteriet på MacBoka og dine eventuelle andre iDuppeditter: http://www.coconut-flavour.com/coconutbattery/

Skulle du være blant dem som opplever "rare" verdier på det nye batteriet (ja, det forekommer), så ta en SMC reset: https://support.apple.com/no-no/HT201295

Brukerens avatar
medlem i 162 måneder
 

Re: Bytte batteri på Macbook Pro 15" mid 2012 (Retina)

Innleggav Valotunk » tor 25.01.2018 22:00

Hæ... sender ikke ifixit batterier til Norge lenger? :-( Når begynte (sluttet) de med det?

Det må være veldig nylig for det er ikke mange ukene siden jeg fikk et iPhone 5 batteri derfra.

Edit: jeg bestilte fra iFixit Europe... det forklarer gjerne saken...
medlem i 198 måneder
 

Re: Bytte batteri på Macbook Pro 15" mid 2012 (Retina)

Innleggav Haakon » man 29.01.2018 22:37

Jeg har skiftet batteri på mine MacBooks 3 ganger.
En gang begynte batteriet på min MacBook Pro å svulme opp ett ca ett år. De to siste, deriblant på min MacBook Air har vært svært bra, meget god batterikapasitet/varighet selv etter halvannet år.
Jeg kjøpte på eBay, og de påstod at det var "genuine Apple battery", men jeg vet ikke om jeg tror det. Men uansett var de klart rimelige, direkte billige.
Kommer absolutt til å gjøre det igjen.
medlem i 237 måneder
 

Re: Bytte batteri på Macbook Pro 15" mid 2012 (Retina)

Innleggav Nikolay » man 29.01.2018 23:04

Haakon skrev:"genuine Apple battery"
Laget på samme fabrikk, fra samme rullebåndet, men de har ikke kommet gjennom test-nåløyet.

Brukerens avatar
medlem i 122 måneder
 

Re: Bytte batteri på Macbook Pro 15" mid 2012 (Retina)

Innleggav oskares » søn 04.02.2018 21:26

Her var det mange nyttige innspill! Takk :)
medlem i 157 måneder
 


Returner til MacBook Pro



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron