Overføring

Diskusjon rundt Apples bærbare for profesjonelle.

Overføring

Innleggav MariaMacBookPro » lør 28.04.2018 12:14

Hei! Jeg har importert bildene mine fra iPhone til mac. Bildene ligger i "appen" bilder, men jeg finner ikke mappen de ligger i, så jeg får flyttet dem over på Ekstern hardisk!
kommer opp *eksport utført med feil" om jeg prøver å bare dra de over.

Og går det ikke å bla igjennom bildene i mapper uten å måtte åpne et og et? (uten at de blir lagt inn i bildefunksjonen)

Håper noen skjønner hva jeg snakker om.
medlem i 154 måneder
 

Re: Overføring

Innleggav Helge Hafstad » lør 28.04.2018 18:54

Når du importerer foto så ligger de seg som standard i mappen Bilder som «Bilder Library». Denne befinner seg på hjemme-omådet ditt (Cmd-Shift-H når du står i Finder). Du kan ev kopiere hele Bilder-mappen eller kun Bilder Library (biblioteket) over til den eksterne disken. Siden Bilder-mappen også brukes av en del andre programmer så bør du ha en versjon på maskinen - eller et alias av mappen du kopierte over. Backup bør du også tenke på.

Når du starter Bilder-programmet etter at du har kopiert over så må du angi hvor biblioteket med bilder befinner seg. Det gjør du ved å holde Alt-tasten nede når du starter programmet og velg dette i dialogvinduet som kommer opp. Programmet husker så dette valget til senere.

Å se på/bla i bilder kan gjøres på ganske mange måter. Vil anbefale deg å lese litt mer i hjelpeteksten/på nettet i den forbindelse.

Brukerens avatar
medlem i 206 måneder
 


Returner til MacBook Pro



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron