Mac Pro og kjøp av minne

Diskusjon rundt Apples Power Mac

Mac Pro og kjøp av minne

Innleggav ZiPLe » tor 11.01.2007 15:04

Hei,
Nå har jeg søkt nettet rundt etter gode priser på minne til Mac Pro.

I utgangspunktet er det 2x512 jeg tenker å kjøpe. Er det noen som har tips til hvor jeg kan få tak i det "billig"?

Vet at den type ram er relativt kostbar, men hos feks Apple må jeg ut med 2500,- for 2x512, og det synes jeg er i meste laget.

Om det er noen som vet av en butikk i Oslo som selger det over disk til en god pris hadde det vært det beste!

Takker for tips! :)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Innleggav fossaaen » tor 11.01.2007 15:33

Når jeg skulle utvide med samme mengde som deg var det billigste jeg fant i norge komplett med ca 2200,- (1 mnd siden)
Kjøpte heller orginal for å være sikker på det ikke ble tull da dette kun er 300,- dyrer, og mye av det forsvinner i frakt som du slipper på Apple Store.

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav ZiPLe » søn 14.01.2007 3:46

Sjekket litt på ebay nå, og kom over denne.

Er det noen som har noen gode argumenter for at man ikke bør kjøpe denne? Er jo tross alt 2x1gb for ca 2000 kr. (har en bror i England som i så fall skal bestille den slik at jeg slipper mva).

Prisen for tilsvarende mengde minne hos Apple er jo 5890,- (:)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Innleggav haartufs » søn 14.01.2007 5:30

Synes den siste der virka litt sketchy.
Har aldri hørt om Legacyelectronics, stort sett er det kingston og crucial som man kan stole på, det er i alle fall det jeg har fått anbefalt.

Men nå kan det vel hende at jeg er litt forhåndsdømmende.

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Innleggav ZiPLe » søn 14.01.2007 15:20

Det er akkurat det samme jeg tenker...

Har prøvd å søke litt rundt etter info om selskapet, men finner ikke så alt for mye, og det taler jo ikke akkurat positivt..

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Innleggav Fluffy » søn 21.01.2007 5:01

Kjøpte nyligt 2 av disse ( http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=116452&cks=CMS ) som merkelig nok ikke passet til min PowerMac 1.8 dual. Får ikke engang opp melding om at de står i, ei heller en feilmelding om at noe er galt. Fulgte RAM-oppsettet til Komplett.no men tror ikke dette var løsningen, jaja 1000 kr ut av vinduet :-(

Noen som har gode tips for hvilke RAM brikker jeg bør skaffe med istedet?
medlem i 207 måneder
 

Innleggav Haaland » søn 21.01.2007 6:11

Du må være klar over at Mac Pro bruker en egen versjon av FB-DIMM. Det må være egne kjøleribber på brikkene. Og de må være i par.

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 

Innleggav Vassago » søn 21.01.2007 9:32

Kjøleribbene må ikke være der, men Apple anbefaler det.

For meg er det helt uaktuellt å oppgradere fra min Powermac Dual 2,5 G5 med 4gb ram til en Mac Pro, da jeg måtte betalt nesten 10000 bare for å få like mye ram. Det er helt sykt, noen som vet om den typen ram er ny, og derfor vil bli billigere etterhvert som den blir litt mer utbredt?
medlem i 220 måneder
 

Innleggav svar » søn 21.01.2007 10:51

Crucial er de eneste jeg har funnet som selger ram til macpro og som ikke er steindyre :-)
Man må dog ta ramen inn fra UK eller USA men men.

Her er en link til macpro minne

her en en link til powermac 2.5ghz

og her en en link til modell velgere der man kan velge hvilken mac man har og finne passende minne til den.

:-)

Lurer selv på å ta inn minne derfra til min macpro når jeg får råd.

edit: etter litt regning, fant jeg ut at det blir billligest fra USA med dagens kurser +moms.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Innleggav fossaaen » søn 21.01.2007 11:02

Kan vel ikke sies å være billig dette heller??? 2400,- uten frakt når du legger til moms. Like godt kjøpe rett fra apple?

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav svar » søn 21.01.2007 11:13

Kommer litt ann på hvilken ram man skal ha.
eks macpro brikker er billigere derfra enn fra apple store. (for 2*2GB)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

ebay

Innleggav tords0905 » søn 21.01.2007 11:43

han ebay mannen var jo positivt rated og powerseller.. han leverer nok varene han lover :-) Condition på varen er jo New

Edit: beklager at jeg ikke leste tråden nøye nok
Sist endret av tords0905 den søn 21.01.2007 14:49, endret 2 ganger.

Brukerens avatar
medlem i 216 måneder
 

Re: ebay

Innleggav haartufs » søn 21.01.2007 14:47

Greit nok det, men diskusjonen rundt dette gjaldt vel mer på kvaliteten av varene han lover.

Brukerens avatar
medlem i 219 måneder
 

Innleggav keiserjohn » fre 02.03.2007 21:46

Noen som har testet ut. De minnebrikken fra Ebay da?

Brukerens avatar
medlem i 212 måneder
 

Innleggav Leif Kristian » fre 02.03.2007 22:59

Hei...

Har kjøpt ram fra denne levrandøren i USA.

http://eshop.macsales.com/shop/memory/Mac-Pro-Memory

Kjøpte 2x2GB inkl. frakt til 4.468,- Kr. Dvs. har nå totalt 5 GB Ram til en svært god pris.

Det beste av alt er at dette er ram som har alle rette spesifikasjoner, inkl kjøleribber.

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Neste

Returner til Power Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]