Trådløst nettverkskort til PowerMac G5

Diskusjon rundt Apples Power Mac

Innleggav fredfish » tir 13.02.2007 2:08

Hvor finner du disse? Jeg har lett som gal etter det.
medlem i 206 måneder
 

Innleggav expertn » tir 13.02.2007 10:01

Han jeg kjenner som fikset dette, puttet det bare i så fungerte det. Merkelig. Mener han leste om det på insanelymac.com eller noe slikt forum.
medlem i 210 måneder
 

Innleggav Ogga » tir 13.02.2007 10:55

medlem i 222 måneder
 

Re: Trådløst nettverkskort til PowerMac G5

Innleggav hansteinrommerud » ons 14.04.2010 14:15

Dette blir altså min første post på forumet!

Jeg har en G5 PowerPC (ikke intel, fra høsten 2004) som jeg ikke vet hvor lenge vil leve, og har ikke planer om store påkostninger på den. Men, likevel, den har fungert bra så langt, og har ikke trådløst nettverkskort til den (har ikke brukt trådløst nett før nå, og nå er routere og modem så fysisk langt unna at kabel blir komplisert). Derfor vurderte jeg D-Link DWLG122, som jeg så de hadde på El-Kjøp for 250 kr. Er det noen som bruker den nå, og med Leopard, eller bør den også fungere like bra med det? Ser postene er ganske gamle i forhold til dette temaet. Hvis noen har andre alternativer som er billigere og utprøvd, er det kjempeflott!
medlem i 171 måneder
 

Re: Trådløst nettverkskort til PowerMac G5

Innleggav Fluffy » ons 14.04.2010 15:18

Har samme i min G-5 (os 10.4) og den funker som bare det.
medlem i 206 måneder
 

Re: Trådløst nettverkskort til PowerMac G5

Innleggav hansteinrommerud » lør 29.05.2010 20:37

Har kjøpt en D-Link DWL-G122 nå, men går ikke helt smertefritt... hva for driver brukte du? Jeg kjører riktignok Leopard da, det har vel litt å si.
medlem i 171 måneder
 

Re: Trådløst nettverkskort til PowerMac G5

Innleggav Fluffy » man 31.05.2010 22:21

Bruker driveren som fulgte med, men husker jeg kranglet litt med den før det funket.

Får du opp: "Ethernet-adapter" i listen når du ser på Nettverk i systemvalg? (Må velges)

Har du satt opp påloggingsvalgene i ruteren? Wep-kryptering osv osv (viktig men ikke nødvendig)

Og sist men ikke minst, finner du DWL-G122 som valg helt nederst i systemvalg? (her setter du inn krytperingspassordet, og denne må kjøres for at alt skal funke)
medlem i 206 måneder
 

Forrige

Returner til Power Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]