Død G3

Diskusjon rundt Apples Power Mac

Død G3

Innleggav ellevset » ons 03.10.2007 15:06

Har fått min hender på et gammal Bondi-Blue G3-tårn. Har bare problem med å få noe bile på skjermen. Skjermen funker på annen maskin så ikke noe problem der. Maskinen starter tilsynelatende, men det virker som om den starter litt raskt, men uten noe resultat.
Er det noen eksterne tester man kan gjøre, sånn at jeg kan finne ut om det er skjermkort eller noe annet som er knukket.

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Innleggav ipmil » lør 06.10.2007 0:50

Det er mulig at strømforsyning og HD starter uten at noe annet skjer.
Mulig at det lille batteriet på hovedkortet er gåent. Har vært borti flere G3 som det må byttes på.

Alltid kvittet meg med maskinen når det skjer så er ikke sikker på hvem som selger det, men i Oslo har du noe som heter Battery Store eller noe evt så har vel Clas Ohlson det.

Brukerens avatar
medlem i 229 måneder
 

Re: Død G3

Innleggav ellevset » man 21.07.2008 20:33

Da har jeg funnet maskinen frem igjen og prøvd å bytte det lille batteriet på hovedkortet, men det var ikke mye liv. Kommer melding å skjermen at det ikke er noe signal. Noen som har noen ideer?

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Re: Død G3

Innleggav tefat » man 21.07.2008 20:41

Prøv og restarte maskinen med Cmd + Opt + P + R, hvis det ikke fungerer prøv med Cmd + Opt + O + F og om skjermen ikke skulle tenne skriver du : reset-nvram (og trykker enter) of så skriver du reset-all (og trykker enter, men hold O+F tastene inne i ca 1 min eller.no), hvis det ikke fungerer, prøv og holde inne T tasten når du starter maskina og koble den til en annen maskin. Om ingen av de tingene fungerer, koble ut alt av ram og HDD kabler, trykk på den lille knappen på hovedkortet, starte maskina. Da skal du få en pipe lyd, og knappen forran på maskina vil blinke .... slå av maskina og sett inn kun en rambrikke (100MHz).

Hvis ingenting av dette funka, kjøp nytt hovedkort http://www.ebay.com eller.no

Brukerens avatar
medlem i 231 måneder
 


Returner til Power Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]