FirwireHub

Diskusjon rundt Apples Power Mac

FirwireHub

Innleggav krovoll » fre 08.02.2008 10:11

Jeg har altså en sånn dual 2 ghz Power PC G5.
Den har 2 firewire"porter", en på fronten og en bak.

Jeg har 2 eksterne disker og mangler altså en port. Noen som kan anbefale meg en god firewire hub?
medlem i 233 måneder
 

Re: FirwireHub

Innleggav desafio » fre 08.02.2008 10:22

Tror Belkin leverer gode huber. Men er det ikke mulig å bare seriekoble alle firewiredingsene du har? Jeg har seriekoblet alt av firewire-utstyr jeg har

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 

Re: FirwireHub

Innleggav EinarJ » fre 08.02.2008 10:31

WD My Book diskene kommer iallefall med to firewireporter, evt tre på fw800 utgavene, slik at man kan seriekoble en hel bråte med disker til samme port.

Dersom så ikke er tilfelle på dine disker, så koster firewirehubber ikke all verden, så lenge du ikke skal ha mer enn et par porter. Dog er det litt lengre imellom dem utvalgsmessig, enn USB Huber.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Re: FirwireHub

Innleggav krovoll » fre 08.02.2008 10:45

Måtte bakom Min Bok å se -- sannelig 2 FW porter ja !
Så jeg kan bare henge den neste inn der altså ? Så kjekt!

Må bare bestemme meg om jeg kjøper en likeens svart en, eller kanskje den sølvfarga 750 som fikk så god kritikk her heller??

Grunnen til at jeg styrer med dette, Min Bok på 500 g har 90g ledig, den er formatert som MS-DOS fat 32 (er det bra?) og den inneholder den eneste kopien jeg har av bildesamlingen min fra de siste år.
medlem i 233 måneder
 

Re: FirwireHub

Innleggav desafio » fre 08.02.2008 11:01

FAT32 er ikke det beste systemet, men det funker i både windows og OSX, samt Linux, så det er jo litt greit. Jeg har formatert min eksterne disk til EXT3, og opprettet en bitteliten FAT32-partisjon hvor jeg har lagt drivere til Ext3 for windows. Da får jeg tilgang til FAT32-partisjonen min i windows, og får vha driveren som ligger der, tilgang til den store Ext3-partisjonen :)

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 


Returner til Power Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]