Bedre enn mac mini?

Diskusjon rundt Apples Power Mac

Bedre enn mac mini?

Innleggav howiemac » tor 21.02.2008 11:43

Hei, jeg har en mac mini core duo 1,66(pluss en macbook). Jeg er fornøyd med macmini, men ønsker meg en litt mer proff maskin. Nye mac pro er jo mildt sagt dyr, derfor vurderer jeg å kjøpe en brukt power mac G5, er dette bedre enn mac mini? Vil ha mulighet til å oppgradere litt. Hovedbruken vil være vanlige ting, internett, mail osv samt musikkproduksjon. Noen synspunkter?
medlem i 194 måneder
 

Re: Bedre enn mac mini?

Innleggav tigernar » tor 21.02.2008 13:26

PowerMac G5 er helt klart bedre enn din Mac Mini. Bare pass på å ikke betale alt for mye for en.

Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 

Re: Bedre enn mac mini?

Innleggav dng » tor 21.02.2008 13:39

Du vil ha en mer proff maskin når du ikke gjør mere enn å surfe på internett sier du?:P

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Re: Bedre enn mac mini?

Innleggav tjodolv » tor 21.02.2008 13:47

Hvis du leser det han skriver, dng, så ser du at han nevner musikkproduksjon.

howiemac:
Brukte powermacer i god stand kan fort komme oppi en pris som nærmer seg en ny iMac. Jeg ville sett litt på en slik en også jeg, ettersom PowerMac tross alt er en "utgått" modell. Selv om en PowerMac vil kunne være "bedre" på visse ting enn en ny iMac, så kan det allikevel være lurt å gå for en ny en.

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Re: Bedre enn mac mini?

Innleggav howiemac » tor 21.02.2008 17:55

takker for svar, hvor mye bør man gi for en ok maskin? er det best å finne slike ting på finn?
medlem i 194 måneder
 

Re: Bedre enn mac mini?

Innleggav tjodolv » tor 21.02.2008 18:49

Du finner sikkert noe på finn, men jeg vil anbefale deg å også ta en titt på mac1.no sin søsterside, http://brukt1.no – mye mac utstyr til salgs der.
Dersom du går for en iMac kan du sikkert finne en brukt med Intel prosessor på bruktmarkedet, eller eventuelt gå for en ny en, men det er det jo du og budsjettet ditt som bestemmer. I så fall er det vel http://apple.no/store, Eplehuset eller Humac som er de vanligste å gå til. Andre forhandlere har også Mac altså, så en i nærområdet kan være like bra.

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Re: Bedre enn mac mini?

Innleggav howiemac » tor 21.02.2008 19:53

det som er så greit med å bare bytte ut mac minien med en powermac er at har bra skjerm, tastatur og mus fra før. Skal sjekke litt rundt så får vi se
:bitchin:
medlem i 194 måneder
 


Returner til Power Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]