G4 eller G5?

Diskusjon rundt Apples Power Mac

G4 eller G5?

Innleggav howiemac » fre 07.03.2008 16:43

Bare for å ha sagt det, ja, jeg vet selvfølgelig at G5 er best, men les spørsmålet mitt :-)

Jeg har en slik skjerm http://www.asus.no/products.aspx?l1=10&l2=89&l3=356&l4=0&model=1382&modelmenu=1

Jeg vurderer å kjøpe en til, først og fremst for å drive med video og bilde redigering, på hobbynivå. Har en macmini, men tror jeg trenger en maskin som er lettere å oppgradere, spesielt med tanke på å sette inn skjermkort for å drive to skjermer.

Så har sett for meg å kjøpe en power mac, G4 eller G5. Her er det selvfølgelig et spørsmål om penger. Vil slippe billigst mulig unna, men vil ha en maskin som kan gjøre de tingene jeg vil uten å være treig. Har sett en del på G4 maskiner, hvilken er best å velge, har ikke helt oversikt over alle modellene.

Fint å høre fra folk som har erfaringer med disse maskinene.
medlem i 194 måneder
 

Re: G4 eller G5?

Innleggav DrBlake » fre 07.03.2008 17:01

Hvis du må velge mellom G4 eller G5 er det vel bare å lete litt etter en 3-4 år gammel G5 så finner du vel noe som er billig-ish. G4 begynner å bli litt vel gammelt, det er kult å ha på hylla og som server...

Eller så er jo en ny iMac ikke så alt for dyr da..men kommer jo ann på hvor mye du har tenkt å bruke..?

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Re: G4 eller G5?

Innleggav Dorkfish » fre 07.03.2008 17:06

En iMac er jo ikke så enkelt å oppgradere da.
Jeg hadde satset på en PowerMac G5 med dual CPU på ca 2.2 Ghz eller noe slikt. Disse er stabile og raske som bare det, og du trenger ikke skru opp for å sette inn mere HD eller slikt engang.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Re: G4 eller G5?

Innleggav audunr » fre 07.03.2008 17:17

Har ein PM G5 1,6 GHz som vi skal selje.

MVH Audun
medlem i 232 måneder
 

Re: G4 eller G5?

Innleggav howiemac » fre 07.03.2008 20:58

har sendt deg en melding
medlem i 194 måneder
 


Returner til Power Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]