Power Mac G5 vil ikke starte, igjen!

Diskusjon rundt Apples Power Mac

Power Mac G5 vil ikke starte, igjen!

Innleggav Lars A. Oma » fre 18.04.2008 0:38

Hadde startproblem med min G5 dual for en del måneder siden. Ingenting skjedde da jeg trykket på startknappen. Ikke lys engang. Ble anbefalt å skifte strømforsyning. Dette ble gjort, hos Eplehuset i Bergen. Så var maskinen fin, helt til nå. Av og til vil den rett og slett ikke starte. Ser ut som om det er akkurat det samme problemet som tidligere. Hva kommer dette av? Har det vært feil med hovedkortet hele veien? Noen forslag? PRAM-batteriet er ikke skiftet...
medlem i 199 måneder
 

Re: Power Mac G5 vil ikke starte, igjen!

Innleggav Tormh » fre 18.04.2008 14:26

Utfra mitt ringe skjønn ville jeg ha reklamert på strømforsyningen igjen. Nå skal en aldri si aldri, men jeg finner det usannsynlig at det skulle være noe feil på hovedkortet. Selv om det så var, så skal der komme lys på startknappen og du skal eventuellt høre strømforsyningen jobber. Samme gjelder vel også med batteriet.
Om det er feil på hovedkortet så skal du teoretisk sett få feilmeldinger.

Lykke til!
medlem i 217 måneder
 

Re: Power Mac G5 vil ikke starte, igjen!

Innleggav Lars A. Oma » fre 18.04.2008 16:58

Kan godt tenkes at du har rett. Når maskinen er i gang er det ingen tegn til feil med hovedkortet. Alt fungerer som det skal, uten feilmeldinger. Har av og til merket at maskinen ikke vil starte opp fra dvale. Det kan jo ha noe med saken å gjøre. Maskinen ville ikke starte i går, men i dag går den. Merkelige greier med slike periodiske feil.
medlem i 199 måneder
 


Returner til Power Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]