Oppstartproblemer PM G5

Diskusjon rundt Apples Power Mac

Oppstartproblemer PM G5

Innleggav bZerk » man 12.05.2008 14:39

Har en Powermac Dual 1.8 G5 som har fungert smertefritt hele tiden. I dag når jeg skulle slå den på kommer den halvveis i oppstarten så slutter rundingen med strekene og gå rundt og den blir bare stående der. Samme skjer hvis jeg prøver å starte fra Leopard DVD' en og de orginale CD ene som fulgte med maskinen. Har forsøkt å ta ut RAM brikker. Sitter to harddisker der, har forsøktr å koble fra en og en. Jeg har nullstillt PRAM uten resultat. Noen gode tips? Jeg har tatt ut alle kabler bortsett fra tastatur.

Red. Får heller ikke startet opp i safe modus.

Red. Jeg kommer inn på open firmware og brukt reset-nvram og reset-all uten noen forskjell.
Sist endret av bZerk den man 12.05.2008 15:49, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Re: Oppstartproblemer PM G5

Innleggav tierra-manzana » man 12.05.2008 15:14

Starter i FW modus og skjekke hd´en med disc utilitys eller "tech-tool"
medlem i 197 måneder
 

Re: Oppstartproblemer PM G5

Innleggav bZerk » man 12.05.2008 15:17

Hva er FW modus? Jeg kom inn i open firmware og skrev reset-nvram og reset-all uten noen forskjell.

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Re: Oppstartproblemer PM G5

Innleggav tierra-manzana » man 12.05.2008 15:22

sry min feil-mente Target modus
medlem i 197 måneder
 

Re: Oppstartproblemer PM G5

Innleggav bZerk » man 12.05.2008 15:29

Når jeg kommer inn i Target modus får jeg jo ikke gjort stort? Et Firewire symbol som beveger seg rundt på skjermen. Jeg har kun en Mac..

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Re: Oppstartproblemer PM G5

Innleggav drhouse » man 12.05.2008 15:55

Og du har selvsagt prøvd å boote fra tiger eller leopard DVD'en du fikk med maskinen, og kjørt diskverkøyet derfra?

Start om med plata i, hold inne c-knappen en stund til maskinen booter fra cd'en (i tilfelle du ikke visste hvordan man gjorde det)

:-/
medlem i 205 måneder
 

Re: Oppstartproblemer PM G5

Innleggav bZerk » man 12.05.2008 16:03

Jeg har startet opp med både Leopard og de orginale platene som fulgte med maskinen. Den begynner å boote fra cd'ene men halvveis stopper hjulet og spinne og den blir stående. Det er altså uansett om jeg booter fra CD eller fra harddisk. Samme feil. Nå er det like før jeg blir desperat her....

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 


Returner til Power Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron