Siste nytt (hvis noen er interessert):
Etter at maskina har vært i Eplehusets varetekt i snart 4 uker, har jeg i dag fått en gladmelding
Iallfall sannsyneligvis.
Det tok dem riktignok 3 uker å henvende seg til Apple, og jeg måtte ringe for å spørre hva som skjer (om noe?), etter at de i mer enn 2 uker rett og slett neglisjerte mine henvendelser på mail...
Helomvending:
Fra å være helt sikre i sin sak, og si at "feilen skyldes overspenning, og det er ikke dekket av garanti eller reklamasjon", har de nå gått til " Apple har godtatt reklamasjon, så sant det ikke viser seg ved retur av strømforsyning at den er ødelagt av feil på ditt strømnett, så er alt greit og reparasjon vil bli dekket".
(Hvordan de på den defekte psu´en evt. faktisk kan
se at grunnen til at den har tatt kvelden er feil i strømnettet, og ikke at selv psu´en har kortslutta, vites ikke).
Jeg har iallfall skriftlig bekreftelse fra Hafslund på at det ikke har vært noen feil i strømnettet.
Så altså: hvis bytte av psu er alt som skal til for at maskina skal funke fin-fint igjen, så er alt i sin skjønneste orden (til tross for
vel lang ventetid...).
Hvis derimot strømforsyninga tok kvelden
og dro med seg andre ting i fallet (hovedkort f.eks)... ja da snakker vi andre boller og andre kostnader.
Da blir det vel å gå på med krum hals
igjen.
Eller forresten: hvis de først har gått med på å bytte psu som følge av en defekt med den, har de jo allerede vedgått at det ikke er min eller strømnettets feil. Så da må de jo også ta de andre reparasjonskostnadene.
Kryss fingra!