Låste hardisker

Diskusjon rundt Apples Power Mac

Låste hardisker

Innleggav Bosse » fre 20.06.2008 6:56

Håper noen kan hjelpe meg med dette. Jeg har en Powermac som står i nettverk med 3 andre Mac`er,en iMac og 2 mac pro. På Powermacen er det 2 interne disker og 2 externe (firewire disker). Det som har skjedd er at det har kommet "hengelås" på begge eksterndiskene og på den ene interne. Da dette skjedde drev maskinen å kopierte rettigheter til underliggende mapper, jeg har vel sikkert gjort noe jeg ikke skulle ha gjort. Etter jeg prøvde omstart ville ikke maskinen starte og jeg måtte legge inn Leopard på nytt. NB: "Hengelåsene var der før jeg tok ny innstalering". Har prøvd reparere rettigheter på startdisken, de andre med "Hengelås" har jeg ikke muligheten til å gjøre det på. Har også prøvd med epple+i, og huket av ignorer eierskapene på denne disken, men det hjelper heller ikke. Får markert den men ingen ting skjer.
Er det noen som kan hjelpe meg tro, da jeg har masse av data på disse diskene?

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: Låste hardisker

Innleggav MacMikkis » fre 20.06.2008 7:27

Har du forsøkt å gå lenger "inn" på hver enkelt mappe på diskene for å se etter fler låser?
Har opplevd noe lignende når jeg ikke har fått tømt papirkurven. det har skjedd hvis jeg har slettet windows filer fra Boot Camp partisjon på min Mac... ;)

Brukerens avatar
medlem i 195 måneder
 

Re: Låste hardisker

Innleggav Bosse » fre 20.06.2008 8:08

Kommer ikke inn på disken i det hele tatt, men jeg kan se filene ligger der via Disk Verktøy

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 


Returner til Power Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]