PowerMac G5 på nett

Diskusjon rundt Apples Power Mac

PowerMac G5 på nett

Innleggav signar » fre 18.07.2008 22:31

Har en PowerMac G5 uten nettverkskort. Fikk tips om å koble den til MacMini-en med nettverkskabel (slik at den funker som ruter). Har gått inn på Systemvalg/Internett og nettverk/Deling og satt opp begge maskinene med Internettdeling, men kommer ikke på nett med PowerMac-en. Er det noen som har løsningen? :-)
medlem i 231 måneder
 

Re: PowerMac G5 på nett

Innleggav Nostromo » fre 18.07.2008 23:10

Hvordan i all verden kan du koble den til minien med nettverkskabel om du ikke har nettverkskort? Mener du at du ikke har airport?
medlem i 238 måneder
 

Re: PowerMac G5 på nett

Innleggav signar » fre 18.07.2008 23:37

Har ikke Airport - slik at PowerMac-en ikke kan operere trådløst. Vet at jeg kan installere AirPort nettverkskort m/antenne, men dette var et forsøk på rimeligere løsning.
medlem i 231 måneder
 

Re: PowerMac G5 på nett

Innleggav audunr » lør 19.07.2008 0:40

Du skal bare skru på internettdeling på Mac minien. Du skal dele fra Airport til Ethernet. PowerMacen skal ha automatiske innstillingar for nettverkskortet, altså motta IP-adresse via DHCP.

MVH Audun
medlem i 232 måneder
 

Re: PowerMac G5 på nett

Innleggav signar » lør 19.07.2008 20:14

Takk for svar. Var innom Eplehuset i Bergen og fikk demonstrert sammenkobling med kabel mellom to Mac Book, og det fungerte helt fint.
Men her hos meg går det altså ikke. Har prøvd iBook-en min, og der er det heller ikke forbindelse.Enten er det noe galt jeg gjør, eller så funker det ikke mellom G5/G4 og Intel minien. Det er vel riktig at IP-adr. skal være 169.+++? Under Status står det: Tilkoblet Innebygd Ethernet har en selvtildelt IP-adresse og vil kanskje ikke kunne koble til. :-/
medlem i 231 måneder
 

Re: PowerMac G5 på nett

Innleggav Henrik Christiansen » lør 19.07.2008 20:31

169.XXX.XXX.XXX er en selvtildelt IP-adresse.
Dette betyr at maskinen ikke fikk noen IP-adresse fra DHCP-serverens pool.

Prøv å sette opp med statisk IP-adresse du. :)

Brukerens avatar
medlem i 202 måneder
 

Re: PowerMac G5 på nett

Innleggav signar » lør 19.07.2008 21:14

Takk for tips. Men jeg vet ikke hvordan jeg setter opp statisk-IP
Mvh
Signar
medlem i 231 måneder
 

Re: PowerMac G5 på nett

Innleggav signar » man 21.07.2008 0:14

Takker for all hjelp. Det funker nå! :-)
medlem i 231 måneder
 


Returner til Power Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]