Fjerne vannkjøling G5

Diskusjon rundt Apples Power Mac

Fjerne vannkjøling G5

Innleggav rub1 » fre 15.05.2009 18:19

Hei

Jeg har fått en Power Mac G5 der vannkjølingen har lekket. Har noen en guide på hvordan jeg kan løsne CPU kjøleren slik at jeg kan ta ut vannkjølingen og renske den?

Jeg har mye erfaring fra å plokke fra pcer men en mac har jeg aldri gjort det med, Så dette ble noe annerledes.

All info mottas med takk.

Bilde

EDIT:
Sleve maskinen starter så strømforsyningen fungerer men det lyser et rødt lys fremme ved startknappen, er vel ikke et godt tegn :P
Sist endret av rub1 den fre 15.05.2009 20:05, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Re: Fjerne vannkjøling G5

Innleggav Otsego » fre 15.05.2009 19:02

Lever den inn på rep, ikke gidd å begynne på den selv en gang. Selv om du for renset opp i sølet er mest sansynligvis diverse elektriske komponenter rustet/kortsluttet. Og dersom alt skulle funke mot all formodning, må du uansett tette igjen lekkasjen, da det ikke går ann å bare bytte ut vannkjølingsmodulen uten videre, noe som igjen ikke er en god idé å gjøre da en del væske har lekket og kjølinga vil ikke være god nok.

Dersom maskinen er under 5 år og kjøpt av en privatperson burde det uansett være en reklamasjonssak med mindre om du har klådd i den før. Så like greit å la være å gjøre det nå :P

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 

Re: Fjerne vannkjøling G5

Innleggav rub1 » fre 15.05.2009 19:41

Maskinen er desverre kjøpt via bedrift og innlevering til reprasjon vil nok koste alt for mye.
Reklamasjon for bedriftkjøp er vel 3 år?

Jeg har også erfaring med å vannkjøling så jeg tror d ikke skal bli noe problem med det.
Eneste problemet er at jeg ikke klarer å få dele fra hverandre...

Faren for at hk/psu etc er skaded at lekkasjen er stor men det vil nok ikke skade at jeg prøver å renske maskinen.

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 


Returner til Power Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron