Trådløst nettverkskort til G5

Diskusjon rundt Apples Power Mac

Trådløst nettverkskort til G5

Innleggav km76 » fre 22.05.2009 20:25

Hei. Vurderer å kjøpe meg en PowerMac G5 2x2 Ghz (late 2005) men har fått vite at denne ikke har trådløst nettverkskort.
Har en Quicksilver G4 med airportkort jeg har satt inn, kan jeg bruke dette? Eller finnes det andre alternativer?
Virker som det er vanskelig å få tak i airport extreme kort, stemmer det?
Takknemlig for raske svar :)
medlem i 186 måneder
 

Re: Trådløst nettverkskort til G5

Innleggav km76 » man 25.05.2009 9:52

Er det ingen som vet noe om dette????
medlem i 186 måneder
 

Re: Trådløst nettverkskort til G5

Innleggav arntss » man 25.05.2009 10:08

Jeg kan ikke hjelpe deg med å si om ditt Airport vil passe i G5 maskinen, men jeg søkte på ebay.com og fikk opp noen Airport Extreme kort der:

ebay

Kanskje du kan handle deg ett der?

arntSS

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Re: Trådløst nettverkskort til G5

Innleggav km76 » man 25.05.2009 11:10

Takk skal du ha :)
Ringte infografikk og hørte med verkstedet der. Det er visstnok ikke så lett å sette inn dette kortet som det er med et airportkort på en G4. Flere skruer og ledninger og litt mer komplisert med to kort visstnok. Må ha et Extreme kort + et runway kort.
Fant dette på supportsidene til Apple etter litt søking, for de som er interessert... (Ikke like enkelt å finne fram til rett info alltid...)

Power Mac G5 (Late 2005) AirPort and Bluetooth options
Sist endret: 09 september, 2008
Artikkel: HT3096
Gammel artikkel: 302721
Summary

Power Mac G5 (Late 2005) computers are designed to work with a combination AirPort Extreme with Bluetooth 2.0+EDR card, which combines AirPort and Bluetooth wireless technologies on one card. Please note that other versions of AirPort cards cannot be used with Power Mac G5 (Late 2005) computers. Although the connector on the computer's logic board will fit an AirPort Extreme card, it is meant for the AirPort Extreme with Bluetooth 2.0+EDR card only. Power Mac G5 (Late 2005) computers will not recognize an AirPort Extreme card if you attempt to install one.
Products Affected
Power Mac G5 (Late 2005)

The antennas in the Power Mac G5 (Late 2005) also differ from previous Power Mac G5 models, which had an external antenna that attached to the back of the computer. All Power Mac G5 (Late 2005) computers have internal wireless antennas that come preinstalled, regardless of whether or not the computer has an AirPort Extreme with Bluetooth 2.0+EDR card installed.

The AirPort Extreme with Bluetooth 2.0+EDR card is available either as a factory-installed option at the time you purchase your Power Mac G5 (Late 2005), or you can add wireless capability post purchase1 by having an Apple Authorized Service Provider or a retail Apple Store install the AirPort Extreme with Bluetooth 2.0+EDR card for you. The AirPort Extreme with Bluetooth 2.0+EDR card is not a DIY (do-it-yourself) part.
medlem i 186 måneder
 

Re: Trådløst nettverkskort til G5

Innleggav iDeadlyPerfection » ons 10.06.2009 10:59

Har Power Macen din et PCI slot trenger du ikke et Apple Nettverkskort, jeg kjøpte selv et Jensen Scandinavia Air:Link 83300 802.11n, den bruker Ralink 2860 chipset så det er native-osx drivere på ralinks nettside.
medlem i 177 måneder
 

Re: Trådløst nettverkskort til G5

Innleggav Fluffy » tir 07.07.2009 22:15

Har selv en G5 som jeg satte inn en USB dings fra Dlink (DWL-G122), funker som bare det her. Kostet ikke all verdens heller :)
medlem i 206 måneder
 

Re: Trådløst nettverkskort til G5

Innleggav nicho » tir 07.07.2009 22:23

Jeg vat at humac (og kanskje eplehuset) har hatt et trådløst USB-kort fra en prosusent som heter After The Mac. Disse funker fint.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 221 måneder
 


Returner til Power Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]