Mulig kjøp av Powermac G5 for redigering

Diskusjon rundt Apples Power Mac

Mulig kjøp av Powermac G5 for redigering

Innleggav Macmomo » fre 29.05.2009 10:19

Har noen spørsmål rundt dette;

Dette er maskinen:

2 x 2GHz Prosessor.
2gb ram
160gb harddisk
GeForce 6600LE skjermkort
Apple tastatur og mus.
Kommer med OS X Leopard installert.

1. Dette er jo ikke en intel cpu, hva kommer det til å si for programvare osv.
Tenker da mest på om CS4 pakken fungerer osv...

2. Leveres denne modellen med 2 dvi porter?

3. Hva syntes dere er en grei pris på denne modellen?

4. Hvor mye bedre er denne modellen framfor min nå gamle 1 gen Sort macbook på 2ghz?

5. Kommer imovie og lignende til å gå bra på denne maskinen?


Thank you guys!

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 

Re: Mulig kjøp av Powermac G5 for redigering

Innleggav torgrim » fre 29.05.2009 11:18

Selv om jeg netteop har lagt ut denne:
http://brukt1.no/1/posts/1_Mac/1_Stasjon_re/10685_G5_2x_2Ghz_Suveren_hjemmeserver.html

Så ville jeg nok vurdert å legge mer penger i å få en mer moderne maskin hvis du skal redigere mye video.

Når det er sagt syntes jeg G5en er vel så rask som min 1. gen imac core duo.

Dessuten har du jo uendlig mye mer mulighet til hardisk, særlig i G5en jeg selger :-D

mvh
Torgrim

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Re: Mulig kjøp av Powermac G5 for redigering

Innleggav Macmomo » fre 29.05.2009 11:42

Har en som selges for 3500,- tenkte å sette max ram i den, den må da holde den da. Skal ikke redigere så veldig mye video. Men noe blir det jo..

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 

Re: Mulig kjøp av Powermac G5 for redigering

Innleggav caga » fre 29.05.2009 12:20

Jeg har en iMac G5 (siste model før Intel), samt en 1. gen MacBook (MB). Min MB er opptil 10 ganger raskere enn iMac'en på videoeksportering (iMovie'09) og ved ripping med Handbrake. Jeg vil anbefale deg å kjøpe nyeste MacMini og en stor FW800 disk for hurtighet, lagringskapasitet (selv om PM har 2 prosessorer) - og ikke minst OS 10.6 kompatibilitet, da Snow Leopard ventes å gi hardware akselrering gjennom GPU.
I tillegg er det enkelte ting som ikke fungerer på PPC prosessorer i iMovie og GarageBand.

Om ikke annet bør du vurdere Elgatos Turbo.264 for hjelp med konverteringen. Jeg har denne og er forholdsvis fornøyd med resultatet (farten er som MB på min iMac).
medlem i 210 måneder
 

Re: Mulig kjøp av Powermac G5 for redigering

Innleggav vidina » lør 30.05.2009 11:15

Såvidt jeg husker av iLife '08 og '09 installasjon, vil ikke iMovie installeres på en Power PC-prosessor. Adobe sier også at PPC-støtte mangler i CS4-pakken, men dette gjelder hovedsaklig Flash og Premiere. Selv har jeg After Effects, Photoshop, Illustrator og InDesign på min G4, alle uten problemer. De er ikke like raske som CS3 var, men de er jo hakket bedre.

Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

Re: Mulig kjøp av Powermac G5 for redigering

Innleggav The_Answer » lør 30.05.2009 11:34

Har selv en Powermac G5, og iMovie 09 fungerer glimrende på den. Har ikke prøvd meg på hd-video, men regner med det også skal gå uten store problemer.

Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 


Returner til Power Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron