Overklokke PowerMac G4 MDD?? HJELP!

Diskusjon rundt Apples Power Mac

Overklokke PowerMac G4 MDD?? HJELP!

Innleggav djxfade » ons 11.11.2009 20:21

Har stående en PowerMac G4 MDD, 1.25 GHz (Single).
Har tenkt å klokke den litt opp (har en ekstra cpu, så gjør ikke noe om det går galt).

Problemet er at jeg ikke klarer å finne en eneste guide for akkurat denne spesifikke modellen.

Jeg vet framgangsmåten, må lodde av noen motstander på datterkortet til CPUen, og flytte på dem, slik at jeg får riktig multiplier.
Men, finner ikke noen info om hvilke motstander som styrer multiplieren.

Denne modellen heter:
Apple Power Macintosh G4 1.25 (MDD 2003) Specs (M9145LL/A),
"PowerMac3,6).

Har som sagt kun klart å finne info om G4 "Sawtooth", "Quicksilver", og de eldre modellene.
Fant en guide for G4 MDD, men den gjaldt kun Dual prosessor utgaven. Datterkortet til den CPUen er annerledes, og guiden kunne ikke tilpasses for min CPU.

All hjelp settes stor pris på :-)

Brukerens avatar
medlem i 190 måneder
 

Re: Overklokke PowerMac G4 MDD?? HJELP!

Innleggav djxfade » fre 13.11.2009 11:57

Er det absolutt ingen her inne som aldri har prøvd dette før? Trenger sårt hjelp! :(

Brukerens avatar
medlem i 190 måneder
 

Re: Overklokke PowerMac G4 MDD?? HJELP!

Innleggav subsequent » fre 13.11.2009 12:19

Hei, hadde tenkt og gjøre dette på min 800mhz g4 quicksilver engang, men ble aldri noe av. Har du sjekket Mac Rumors sitt forum? Der er det mange som har peil på slike ting. Ville laga en post der hvis jeg var deg.
medlem i 236 måneder
 

Re: Overklokke PowerMac G4 MDD?? HJELP!

Innleggav djxfade » fre 13.11.2009 14:35

Har sjekket "overalt". Finner masse info om alle G4 PowerMacs, utenom akkurat MDD utgaven. (Utenom Dual CPU versjonen, som ser annerledes ut på CPU kortet, så kan ikke bruke den infoen).

Hadde helst håpt å få hjelp av noen her inne, men om ingen kan hjelpe, får jeg vel heller sjekke om noen har peiling inne på MacRumors.

Brukerens avatar
medlem i 190 måneder
 

Re: Overklokke PowerMac G4 MDD?? HJELP!

Innleggav MacPlus » tor 31.12.2009 22:41

Bare et tips: Jeg tror muligens du snart vil få problemer med overklokke single 1,25Ghz hvis du ikke gjør noe med kjølingen.
Men dette har du kanskje allerede tenkt på? =)

1,25Ghz single har fra fabrikk allerede noe underspesifisert kjøleribbe.
1,25 Ghz dual versjonen har mye bedre kjøleribbe i ekte kobber. Single versjonen kjennetegnes av en mye mindre blank kjøleribbe som er langt mindre effektiv.

Men du kan lett sette på noen ekstra vifter også selvfølgelig, men bare husk å gjør noe med kjølingen =)

Har du prøvd forumet til xlr8yourmac ? (eller noe i den dur)

Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 


Returner til Power Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron