Ugjevn vifte på PowerMac maskin

Diskusjon rundt Apples Power Mac

Ugjevn vifte på PowerMac maskin

Innleggav sidenone » fre 23.04.2010 17:54

Har akkurat fått meg en brukt PowerMac (dual 2,5ghz) som fungerer utmerket. Eneste jeg har lagt merke til er at viften på den er noe ugjevn. Det vil si... hver gang jeg åpner et program øker intensiteten på vifta, for så å roe seg ned etter kun ca 5 sek.

Noen som har hatt lignende erfaringer og eventuelt har noen tips på noe jeg kan gjøre? Annet enn å spille musikk for å overdøve :)

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Re: Ugjevn vifte på PowerMac maskin

Innleggav johnny Bravo » fre 23.04.2010 17:59

Ugjevn er et ord som ikke finnes.

Brukerens avatar
medlem i 181 måneder
 

Re: Ugjevn vifte på PowerMac maskin

Innleggav sidenone » fre 23.04.2010 18:03

Og fornavn skrives med stor forbokstav "johnny".

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Re: Ugjevn vifte på PowerMac maskin

Innleggav bZerk » fre 23.04.2010 20:09

Går det virkelig ikke ann å skrive et ord litt feil her uten å bli korrigert? Hvis du ikke kan svare på spørsmålet så la være og svar.

Har hatt mange PowerMacer og en del av de blåser opp f. eks. i Safari hvis det er mye Flash. Jeg har den siste PowerMacn før Mac Pro og det er en Dual Core 2 GHz, den går jevnt hele tiden. Jeg vet at de forrige var litt ustadige med viftene.

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Re: Ugjevn vifte på PowerMac maskin

Innleggav Satan » fre 23.04.2010 20:26

Tror dette er relativt vanlig. Viften "steppes" opp for å være "føre var" på belastning som kommer og som gjør CPU varm. Er vel et vanlig fenomen i PC verden. I hvertfall på mine PCér. Har ikke opplevd noe lignende på Mac før, men jeg har kun en Imac..

Svar som noen andre i posten over har kommet med; viser til noen av mine tidligere poster. Og for å unngå refs og stygge mailer fra en moderator: jeg synes at personer SOM gir uttrykk for slike meninger og IKKE denne personen spesifikt burde holde kjeft! Dette har vært ett forum der folk kan stille spørsmål.............


mvh

Satan

Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Re: Ugjevn vifte på PowerMac maskin

Innleggav simen » fre 23.04.2010 22:15

Husker min gamle Power Macintosh 867 som jeg hadde i mange år. Den bråket mer og mer... Dette er fordi viftene blir slitte og bråker mer og blir fulle av støv osv... Noen tips.

Ta ut viftene og støvsug og tørk med en litt fuktig klut. Men kun på viftene. Ikke elektronikken...

Et annet er å bytte hele vifta når den blir for sliten.

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 


Returner til Power Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]