Strømforsyning til Power Mac g5

Diskusjon rundt Apples Power Mac

Strømforsyning til Power Mac g5

Innleggav Thomas_Eng » tor 06.05.2010 23:54

Heisann.
Jeg må bytte strømforsyning på mac'en min. Er det en spesiell type strømforsyning jeg må ha? Og vil det være et problem med tanke på at jeg nå har en amerikansk strømforsyning i den?

Håper på svar :-)
medlem i 166 måneder
 

Re: Strømforsyning til Power Mac g5

Innleggav sees » lør 08.05.2010 2:10

Jeg vil anbefale deg i å ta en titt på http://www.ifixit.com/Info/ID-your-Mac og ebay. Er litt forskjell på strømforsyningene til de forskjellige G5 modellene.

Land har ingenting å si, strømforsyningen skal automatisk bytte mellom 100 og 240 Volt.

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Re: Strømforsyning til Power Mac g5

Innleggav Thomas_Eng » lør 08.05.2010 9:11

Takk for svar! :-)
Jeg vil gjerne ha en norsk utgang på strømforsyningen, men det er kanskje for mye å forlange hvis man skal holde det på et fornuftig prisnivå?

Ett kjapt spørsmål til. Jeg har egentlig utelukket alle andre ting, men hva vet vel jeg.
Problemet er at jeg ikke får strøm til mac'en. Ikke noe LED eller noe som helst. Kan det være noe annet enn strømforsyningen som er ødelagt?
medlem i 166 måneder
 

Re: Strømforsyning til Power Mac g5

Innleggav Dorkfish » lør 08.05.2010 9:52

Kommer jo litt an på hva du anser som fornuftig pris. jeg har 2 G5 kabinetter stående på loftet. Minst en av dem har fungerende PSU. Den andre har jeg ikke riktig ledning til. Hvor mye kan noe slikt være verdt?

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Re: Strømforsyning til Power Mac g5

Innleggav Thomas_Eng » søn 09.05.2010 17:37

Et sted mellom 700,- og 1000,- hadde vært mulig :-)
Men jeg må få forsikret meg om at det er strømforsyningen som er problemet først.
medlem i 166 måneder
 


Returner til Power Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]