Insekter i maskinen

Diskusjon rundt Apples Power Mac

Insekter i maskinen

Innleggav ddybing » lør 30.04.2011 16:08

Jeg har, dessverre, utrolig mange insekter på mitt rom, ikke spør meg hvorfor. De krabber bare gjennom vinduet og blir her inne :/

Det jeg er litt redd for, er at insektene vil krabbe inn i den meget luftige og åpne G5`n min og muligens kortslutte den. Er det noen mulighet for at dette kan skje?
Selvfølgelig skjønner jeg at det kanskje ikke er så smart at maur krabber rundt på hovedkortet, men kan maskinen kortslutte av den grunn?
I så fall må jeg vurdere å sette den opp fra gulvet, f.eks henge den i pulten eller noe, så det ikke kommer noe insekter inn i den.

Insektene får jeg dessverre ikke kvitt, så de "må" nesten være her.

Brukerens avatar
medlem i 164 måneder
 

Re: Insekter i maskinen

Innleggav Uluen » lør 30.04.2011 17:30

PowermacG4 skrev:Er det noen mulighet for at dette kan skje?
Det sies at det var slik uttrykket bugs kom til dataverdenen, insekt kom inn og ødela elektronikken.

Jeg hadde ikke tenkt på det, levende har de vel ikke rare ledningsevnen antar jeg og døde tørker fort :)

Jeg vil vel tro de evt. "bieffektene" av insektene kan gjøre mer ugang, som generelt bøss vil de kunne tette til kjølekanaler og vifter og slikt men det unngår du jo med normalt vedlikehold.
 

Re: Insekter i maskinen

Innleggav ddybing » lør 30.04.2011 17:35

He he, ja har hørt det om bugs og det greine der. Morro saker :P
Takker for svar, da skal jeg slippe å bekymre meg om det. Får heller ta en kikk litt oftere nå på sommeren nå som det er så mye bøs rundt om kring.

Brukerens avatar
medlem i 164 måneder
 


Returner til Power Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron