Koble til en annen Time Machine hardisk

Diskusjon rundt Apples Power Mac

Koble til en annen Time Machine hardisk

Innleggav ruedi » lør 08.02.2014 19:25

Jeg har en gammel iMac G5 med en ekstern hardisk som Time Machine disk. iMacen hadde 2 brukere. Nå skulle jeg bruke denne disken for å oppdatere en ny siste generasjon iMac med det gamle innholdet fra TM disken.
Dessverre er den nye Maskinen registrert på "bruker 2" og insisterer derfor på å opprette en ny TM backup. "Bruker 1" fra G5 hadde derimot ingen problemer med å oppdatere sine data fra TM disken. Det er de samme to brukere som på den gamle iMacen.
Jeg har ikke klart å finne et svar på Mac1 eller Apple KB. Jeg har tidligere vært bort i å definere en fremmed backup for en ny Mac, men jeg husker ikke hvordan. Kan noen si hva jeg kan gjøre, eller skaffe meg en link til en forklaring?

Ruedi
medlem i 225 måneder
 

Re: Koble til en annen Time Machine hardisk

Innleggav Hubro » lør 08.02.2014 19:58

Kan du beskrive hvordan du går frem for å overføre data? Bruker du Time Machine eller Overføringsassistent?

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Re: Koble til en annen Time Machine hardisk

Innleggav ruedi » søn 09.02.2014 0:46

Jeg har prøvd både TM og overføringsassistent. Ingen av stedene har jeg funnet en måte å velge backupfilen, men bare disken. I begge tilfeller starter derfor installasjon av en ny backupfil på den ubrukte delen av TM-disken. Hvis jeg husker riktig fra tidligere måte det fjernes en fil et eller annet sted i biblioteket, slik at TM måtte spørre etter navnet på backupfilen. Jeg tror jeg brukte TM den gang.

Jeg oppdager nå at jeg har plassert min tråd med spørsmål i feil forum. Men i hvilket forum hører det egentllig til? Og hvordan kan tråder flyttes til det korrekte forum? Eller må man doble meldingen og slette den feilplasserte?
medlem i 225 måneder
 

Re: Koble til en annen Time Machine hardisk

Innleggav Hubro » søn 09.02.2014 21:09

Det ligger en oppdatering av Overføringsassistent ute. Du kan jo sjekke om den kan hjelpe.

Selv kjører jeg TM fra 3 forskjellige maskiner her i husstanden til samme Time Machine disk (NAS). På den har jeg altså 3 TM-filer. Testet nettopp. Jeg åpner Overføringsassistent, velger disk (NAS), får opp de tre TM-filene, dobbelklikker på hvem som helst av dem, fila åpner og jeg kan velge hva jeg vil ha ført over.

Overføringsassistenten har blktt bra etter Marviricks, hvor man nå kan velge mye mer spesifikt hva en vil kopiere over.

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Re: Koble til en annen Time Machine hardisk

Innleggav ruedi » søn 09.02.2014 22:49

Min overføringsassistent er ver. 5 og ble opprettet 25.08.2013. Jeg finner ingen nyere versjon og jeg har brukt programvareoppdatering senest i går. Jeg bruker Mavericks 9.1.
Men mitt problem er ikke det å finne flere backup på samme disk, men å bruke en eksisterene backup med en annen maskin. Men valg av backup fil kommer ikke opp, før macen begynner å opprette en ny backup uten innhold.
medlem i 225 måneder
 


Returner til Power Mac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]