Svært dårlig førsteinntrykk

Diskusjon rundt Apples iMac

Svært dårlig førsteinntrykk

Innleggav supah » man 29.03.2004 19:51

Ok, så jeg fikk G5en jeg hadde bestilt i dag. Etter å ha pakket sammen pc'n, pakket ut og fått opp macen med utstyr så skjer... ingen ting!! Mitt første møte med mac er en grå skjerm! :evil: Jeg prøver å innstallere mac os x, men harddisken blir ikke funnet, mao jeg får ikke prøvd macen!

Snakket med ei veldig grei dame på support og prøvde alt mulig. Macen må nå hentes og inn til rep\erstattes. Han jeg snakka med sist sa jeg ville få ny i løpet av et par dager, dama sa den måtte inn til rep. og at d ville ta ca en uke.

Offf!! Maks kjipt. Infocare elr no skal visstnok komme i morgen og hente maskina.. Sitter igjen med et veldig negativt førsteinntrykk av mac. Trodde dette skulle være kvalitet, men så feil kan man ta. Her legger jeg ut over 35k for kun maskin, så funker ikke harddisken? Heh... :x
medlem i 244 måneder
 

Innleggav sniffer » man 29.03.2004 21:16

Kjipern. I allefall har Apple på døren levering med ekspress så du skal få tilbake maskinen om noen dager (ikke uker) i det minste.

Fattig trøst men. :)

Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 

Innleggav admin » man 29.03.2004 23:08

Utrolig kjedelig..

Men sånt skjer selv de beste vet du.

Ingen trøst, men... Av alle Macer jeg har bestilt har jeg aldri hatt NOEN hardware problemer - og de fleste av Macene lever i beste velgående den dag i dag.

Apple er kvalitet, men ingen produsent kan garantere inge DOA maskiner.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav supah » tir 30.03.2004 0:50

Typisk at slikt må skje meg. Har hatt nok problemer med pcer opp igjennom åra, håpet på en 'fresh' start med mac og så og si null problemer. Jaja, får virkelig håpe de kommer i morgen så det blir ornings snarest. Så utrolig mye fram til å jobbe med macen i fridagene framover, nå er jeg 'stuck' på denne pcn :S

Må si at alt ser svææært lekkert ut da - Jbl creature høyttalerne, musa, kameraet og ikke minst G5en.
medlem i 244 måneder
 

Innleggav sniffer » tir 30.03.2004 3:20

admin skrev:Ingen trøst, men... Av alle Macer jeg har bestilt har jeg aldri hatt NOEN hardware problemer - og de fleste av Macene lever i beste velgående den dag i dag.

En av to var det feil på hos meg. Har bare hatt to Mac'er så langt til sammen. Men i allefall var det ikke værre enn å løfte røret å ringe til dem, så fikk jeg maskinen levert tilbake på døren 5-6 dager senere. Alt i alt mener jeg Apple kommer ganske greit ut ja.

På en annen side er det ganske teit av meg å leke devils advocate for Apple når supah faktisk plages, så jeg håper det ordner seg smertefritt. :)

Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 

Innleggav supah » tir 30.03.2004 11:28

Ser dårlig ut. Infocare ringte og sa at posten ville komme på torsdag og hente maskina. De vil sjekke den, og så skal jeg da evn få ny der hvor jeg kjøpte den. Med andre ord, jeg må vente minimum 3 uker før jeg får ny..!! Herregud, trodde de kunne fikse ny G5 litt kjapt. Bør i hvert fall få avslag elr no.

Rart at apple ikke har mulighet til å sende en ny G5 rimelig kjapt. Litt dårlig kundeservice.. Det tar jo så sinnsykt lang tid å fikse ny G5 for de Adcom folka, hvor jeg kjøpte den. Ventet 3 uker på å få denne fordi de ikke hadde dual 2ghz på lager. Ventetiden blir altså sikkert over 4 uker før jeg får en ny G5. Innen den tid er det kanskje mulig å skaffe de oppgraderte G5ene...Kanskje jeg kan få en oppgradert G5 i steden for. Ville hjulpet litt i hvert fall :?

Jaja, må komme igang med demonteringen...og få opp pc'n.
medlem i 244 måneder
 

Innleggav thomasb » tir 30.03.2004 17:11

Virkelig leit å høre supah :(

Føler med deg.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

Innleggav supah » søn 04.04.2004 15:47

Noen som har erfaring fra infocare? Kan det gå lang tid før de kontakter meg?
medlem i 244 måneder
 

Innleggav SimonMee » søn 04.04.2004 17:02

Jeg blir trist når jeg leser slikt. Minner meg om da jeg ventet på min iBook. Ba omtrent til en høyere makt om at ingenting skulle være galt. Og det var det heldigvis ikke. Vet ikke hva jeg hadde gjort dersom noe hadde vært galt. Tror jeg hadde klikket... Det hadde nok flippet helt ut for meg, og jeg hadde vært på psykiatrisk.

Lykke til med G5'en i fremtiden.

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

Innleggav thomasb » søn 04.04.2004 22:43


Administrator
Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

Innleggav Hooloovoo » man 05.04.2004 1:21

Gææh... utrolig kjipt... Føler virkelig med deg... Hold oss oppdatert!

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 246 måneder
 

Innleggav macorfium » man 05.04.2004 1:28

Kjenner faktisk at jeg får vondt i magen når jeg leser slikt, har opplevd litt surr med mac selv skjønner du.

Stakkars deg (skal be for macen din). Lykke til videre på mac-fronten.
medlem i 247 måneder
 

Innleggav TeSp » tir 06.04.2004 13:58

HUff, dette er helt forferdelig.. Det skulle bare mangle at du fikk en ny g5 hvis det kommer noen nye. Syntes virkelig du fortjener det beste etter det der. Ring til apple og fortell dem det du forteller oss her hva du føler og alt mulig nesten sikker påp at evt damen syntes synd på deg og fikser noe til deg. Du kan jo si at du ikke får evt jobbe uten maskin og alt mulig.. Skader ikke å prøve.

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

Innleggav sniffer » tir 06.04.2004 19:15

Tar lengere tid å få ny maskin enn å få reparert den jo..

Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 

Innleggav supah » tir 06.04.2004 20:27

Gode nyheter! Ringte og snakka meg folka hvor jeg kjøpte den i dag. Om linjegods ikke roter vekk pakka er den nye G5en her i morra formiddag! På mirakuløst vis fikk de bestilt en G5 på null komma svisj. \o/
medlem i 244 måneder
 

Neste

Returner til iMac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron