Svært dårlig førsteinntrykk

Diskusjon rundt Apples iMac

Innleggav thomasb » tir 06.04.2004 20:32

Apple kan det å overraske :)

Hyggelig nyheter supah! :D

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

Innleggav Hooloovoo » tir 06.04.2004 22:32

Strålende! :o)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 246 måneder
 

Innleggav supah » ons 07.04.2004 15:15

Henta G5en i dag kl 12, slo den på....blir møtt av en blå skjerm. :evil: Har prata med applecare og prøvd div helt fram til 15.00, endte med at også denne må inn til rep.. :( Nesten like greit å bare heve kjøpet. Forbanna lei av mac akkurat nå.
medlem i 244 måneder
 

Innleggav thomasb » tor 08.04.2004 2:18

Blå skjerm? Hva har AppleCare bedt deg om å prøve? Kan hende det er noen som har bra tips her. Ikke gi opp!

Har du prøvd å zappe PRAM'en? Hvis ikke det hjelper kan du prøve å starte opp fra Mac OS X Panther CD for å bruke Disk Utility på harddisken din.
1. Når du starter opp maskinen, hold inne "alt" knappen helt til du får opp en skjerm hvor du kan velge startup disk.
2. Trykk på åpne CD knappen på tastaturet, og sett inn Panther CD'en din.
3. Velg Panther CD'en som oppstartsdisk og trykk på pil videre.
4. Finn Disk Utility i menyene når du har startet opp fra CD'en, velg "First Aid", trykk på din harddisk og trykk på "repair disk".

Håper så inderlig at du får fikset problemet.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

Innleggav supah » tor 08.04.2004 2:38

Litt av problemet er at jeg ikke får spilt av cd'en. Når jeg velger cd og trykker pil videre dukker blåskjermen opp..Har prøvd alt fra reset til hardware test. Dog, HW testen er jo bare tull. Den viste ingen feil ved den første G5en jeg fikk, men d viste seg at bl.a. hovedkortet og hd var fucka.
medlem i 244 måneder
 

Innleggav thomasb » tor 08.04.2004 2:49

Hvilke idioter har sendt deg en ny Power Mac G5 uten å teste at den fungerer som den skal?! Jeg blir irritert når jeg leser slikt som dette, og ikke minst trist :(

Har du satt inn egne ekstra rambrikker? I så fall ta ut dem. La det bare være Apple sine rambrikker i maskinen.

Har du prøvd å starte opp Mac'en samtidig som du holder inne "eple + s"? Hvis ikke, gjør det. Når du får opp bilde, og alt er loadet ferdig så du kan begynne å skrive, så skal du skrive "fsck -yf" og trykke enter. Bindestrek finner du på "+" knappen til venstre for "back-space" knappen. Gjenta denne kommandoen helt til det står at harddisken din ser ut til å være i orden. Når det er gjort, så er det bare å skrive "reboot" og trykke enter. Prøv dette og si ifra om det fungerte eller ikke.

Ellers skriver Apple selv noe om hva man kan prøve:
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=106464

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

Innleggav supah » tor 08.04.2004 13:29

Fortsatt blå skjerm... Ingen av de punktene her http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=106464 var til hjelp. Blå skjerm uansett.

Har tatt ut ramen jeg satte inn.
medlem i 244 måneder
 

Innleggav magnus » tor 08.04.2004 17:30

Snakket du ike om at du hadde satt inn et nytt grafikkort?, prøv i ssåfall og ta det ut. Prøvd å starte opp fra Mac OS X cdn?, er blåskjermen etter at maskinen har godt igjennom opppstarten?
medlem i 244 måneder
 

Innleggav supah » tor 08.04.2004 17:59

Har kun originale deler installert. Bare det absolutt nødvendige er koblet til G5en - skjerm, strøm, tastatur. Jeg kan ikke starte opp fra cden. Den grå skjermen med eplet kommer opp, så går den til blå skjerm.
medlem i 244 måneder
 

Innleggav magnus » tor 08.04.2004 21:27

For å åpne stasjonen må under oppstart må duy holde nede musetasten (må koble til musen først). Når dette er gjort legger du i cdn, slår av maskinen, slår den på igjen, samtidig som du holder nede C tasten.

Haddde en gang blåskjerm, etter gråbildet på en Cube, dette var etter at jeg oppdaterte skjermen (et eller annet). Da var det kun reinnstallasjon som beit på problemet.
medlem i 244 måneder
 

Innleggav supah » fre 09.04.2004 0:27

Jeg har prøvd alt. Jeg får ikke spilt av CDn uansett.
medlem i 244 måneder
 

Innleggav magnus » fre 09.04.2004 18:43

Nettverksoppstart? Ekstern disk? Hvorfor får du ikke cden til å kjøre?
medlem i 244 måneder
 

Innleggav Hooloovoo » fre 09.04.2004 18:59

Herregud, går det virkelig an å ha så uflaks, da. Føler med deg - dette må da gå an å ordne...

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 246 måneder
 

Innleggav TeSp » man 12.04.2004 13:54

Det er bare helt sykt.... Stakkar deg!

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

Innleggav supah » tor 15.04.2004 18:48

Uflaksen fortsetter... Dansken fra applecare som jeg snakket med sist hadde fucka opp. Infocare skal visstnok ringe i morra, og så blir den vel hentet om 3-4 dager.. :? Det skal ikke være lett :(
medlem i 244 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til iMac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere