eMac oppgradering???

Diskusjon rundt Apples iMac

eMac oppgradering???

Innleggav Gjest » man 26.04.2004 19:53

Vurderer å kjøpe meg en eMac og den vil jo være helt "ny" nå, men jeg lurer på hvor enkelt det er å oppgradere den senere. For eksempel harddisk, minne, prosessor bluetooth og WiFi. Er det like enkelt som på PC?
 

Innleggav thomasb » man 26.04.2004 20:09

Det du vil kunne oppgradere/sette inn i en eMac senere, uten problemer, er ram og AirPort kort. Du kan også bytte ut harddisken som er i den, med en større og raskere harddisk, hvis det skulle være nødvendig. Hvis du virkelig vil ha mulighet til å gjøre oppgraderinger, bør du ta en titt på Power Mac G4 og G5.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

Innleggav Gjest » man 26.04.2004 20:31

Uten problemer skriver du... Hvilke problemer vil kunne oppstå ved andre oppgraderinger? Kompatiblitet eller fysisk rom og plass?
 

Innleggav thomasb » man 26.04.2004 23:12

Når jeg sier uten problemer, så mener jeg at hvem som helst kan klare det. Det er sikkert mulig å gjøre andre oppgraderinger også, men da skal du virkelig vite hva du driver med. eMac'en er ikke akkurat laget for å kunne skifte skjermkort enkelt for eksempel, noe som derimot er enkelt å gjøre i en Power Mac. Power Mac'ene, har akkurat som andre kabinetter, enkel mulighet til å åpne kassen for å bytte ut/oppgradere komponenter. Slik er ikke iMac og eMac laget. Skal litt mer til for å åpne disse "kabinettene" :)

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

Innleggav Gjest » tir 27.04.2004 0:02

Takk for gode svar. Jeg må vurdere sterkt hva jeg skal satse på, men jeg er redd at lommeboka bestemmer mest. Må ha råd til boliglån og barneklær også....
 

Innleggav magnus » tir 27.04.2004 22:40

eMAc er god maskin, og det kommer sikkert cpu pdates tild en om noen år også, dette i tilegg til maks ram, og en dritbra harddisk gjør nok susen, for å få litt mer liv i den om noen år :) Men det blir så klart ikek det smame osm en ny maskin
medlem i 244 måneder
 

Innleggav sniffer » tir 27.04.2004 22:51

Anonymous skrev:Takk for gode svar. Jeg må vurdere sterkt hva jeg skal satse på, men jeg er redd at lommeboka bestemmer mest. Må ha råd til boliglån og barneklær også....

Visst du har råd til en eMac kan du jo kjøpe en slik nå og satse på en PowerMac eller noe ved en senere anledning f.eks. Maskinen er jo en robust liten boks uten for mye kabel-heng og annet som de små kan komme til å trekke i, og en solid CRT som tåler litt juling ifra pekende barnefingre. Dessuten er OS X veldig kjekt da det er lite problemer så du får mere tid til å tenke på andre ting i en travel hverdag. Praktisk. :wink:

Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 

Innleggav josteinsen » tor 29.04.2004 23:40

Sniffer...

pls legg ut flere bilder av Pb din i galleriet vhis du har noen :)

Brukerens avatar
medlem i 242 måneder
 

Innleggav sniffer » fre 30.04.2004 0:13

josteinsen skrev:Sniffer...

pls legg ut flere bilder av Pb din i galleriet vhis du har noen :)

Det er Air sin PB. Du får spørre ham.

Jeg har planer om å bestille en selv om ikke alt for lenge (maks 2 måneder) og kommer sikkert til å legge ut bilder av den. :)

Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 


Returner til iMac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron