Problemer med G5'en

Diskusjon rundt Apples iMac

Problemer med G5'en

Innleggav supah » ons 09.06.2004 22:59

Jeg får ikke startet G5'en! Når jeg slår den på skjer det ingen ting.. Får ikke løst ut cd-rom'en, og det hjelper heller ikke å holde inne div knapper for å hoppe direkte til hardwaretest e.l. Alt fungerte fint før jeg dro på jobb, men når jeg kom hjem jobbet viftene for fullt og skjermbildet hadde fryst. Jeg prøvde å restarte, men til ingen nytte. Noen som har noen tips eller har en anelse om hva som kan ha skjedd? :cry: :cry:
medlem i 245 måneder
 

Innleggav Jon » ons 09.06.2004 23:55

Høres i allefall ut som en reklamasjon. Det kan virke litt som cpu'en har tatt kvelden.. svidd seg eller noe... Jeg har ingen G5, så jeg vet ikke, men du kan jo ta en kikk på deg og se om du ser noe.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 242 måneder
 

Innleggav supah » tor 10.06.2004 0:00

Off, så kjedelig om det har skjedd. Trodde jeg ville være fri for problemer etter alt styret med å faktisk få en G5 som virket.
medlem i 245 måneder
 

Innleggav supah » lør 12.06.2004 0:33

Fikk sendt den avgårde til infocare i dag. Får den kanskje tilbake om en ukes tid. Jaja, skal klare en uke på 'goe' gamle pc'en. :roll:
medlem i 245 måneder
 

Innleggav admin » lør 12.06.2004 0:56

Hørtes veldig ut som en PMU greie..

Før du sendte den av sted burde du ha åpnet boksen og reset PMUen. En liten knapp du finner på hovedkortet. PMU problemer kommer hvis strømforsyningen har blitt brutt o.l

Har skjedd to-tre ganger med Power Macen min.. da nekter den også å slå seg på.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Innleggav supah » lør 12.06.2004 22:29

Har prøvd å resete den. Det hjalp ikke :?
medlem i 245 måneder
 

Innleggav supah » lør 19.06.2004 0:09

Snakket med Infocare i går. Den skal være fix ferdig den 22.! Lei av å sitte på pc. Skal bli godt å få mac'en tilbake :)
medlem i 245 måneder
 

Innleggav thomasb » lør 19.06.2004 0:13

Godt å høre at ting endelig ordner seg litt igjen for deg supah! :) Du har hatt max uflaks. Skulle ikke vært lov.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 

Innleggav supah » lør 19.06.2004 12:48

Fikk macen tilbake i dag! Det var en processor som var gåen. Snakker om rask service. Dog, en nedtur. Infocare hadde festet et klistremerke på G5en. ET KLISTREMERKE!!! :evil: Det er et forholdsvis lite merke med strekkode som er festet nede, bak på macen, men likevel. Det synes jeg var unødvendig. Klistremerket er av den typen som er svært vanskelig å få av. Når jeg prøver å dra det av sitter masse igjen! Krise! Noen som har noen gode tips? :?
medlem i 245 måneder
 

Innleggav Evvrom » lør 19.06.2004 13:01

Rødsprit eller annet løsemiddel og vaske forsiktig vekk det som henger igjen?

Brukerens avatar
medlem i 246 måneder
 

Innleggav sniffer » lør 19.06.2004 13:47

Bra du fikk maskinen ordnet rimelig raskt. Føler virkelig med deg om alle problemene du har hatt. :(
Den strek koden er noe alle Apple maskiner har, slik at det skal være lettere å lese eksakt hvilken maskin det er (alle har unike numre).

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Innleggav thomasb » lør 19.06.2004 14:04

sniffer skrev:Den strek koden er noe alle Apple maskiner har, slik at det skal være lettere å lese eksakt hvilken maskin det er (alle har unike numre).


Nei sniffer. Det klistremerket supah refererer til er et InfoCare-klistremerke. Broren min fikk også det på sin Power Mac G4 når den var hos InfoCare for å få byttet skjermkort. :)

Alle Mac'er har et eget serienummer, det stemmer :)

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 

Innleggav sniffer » lør 19.06.2004 14:32

Oki. My bad. :)

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 


Returner til iMac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]