Ethernet på PowerMac 6500

Diskusjon rundt Apples iMac

Ethernet på PowerMac 6500

Innleggav Arkadia » søn 04.07.2004 19:32

Jeg har en PowerMac 6500/300 MHz Creative, som jeg har fått liv i igjen. Har kun OS 8 som jeg har lagt inn, det sitter 10/100 nettverkskort i maskinen. Men jeg får ikke ethernet til å synes på TCP/IP panelet i det hele tatt. Kun Apple Talk og PPP. Har prøvd med Appletalk både aktivert og deaktivert.

Kan noen hjelpe meg før jeg bli sprø? Har installert på nytt flere ganger. Har satt inn flere andre PCI baserte nettverkskort i tilfelle det orginale skulle være defekt, men uten hell. Lysene på nettverkskortet lyser som normalt, men ingenting dukker opp på TCP/IP panelet. Synes dette er en morsom Mac som det er verdt å bruke litt lenger! Alt annet fungerer perfekt med maskinen, inkl TV/Radio kortet som er innebygd.

Brukerens avatar
medlem i 244 måneder
 

Innleggav dupe_eivind » søn 04.07.2004 22:50

Har akkurat det samme problemet med min 6400 (som jeg antar er ganske lik?), men jeg har gitt opp.

Setter pris på å få høre fra deg om du får det til.


Eivind
medlem i 246 måneder
 

Innleggav Fiskepudding » tir 20.07.2004 8:27

Jeg har både en 6400 og en 6500, begge bruker det innebygde nettverket (Geoporten + overgang til ethernet), dette fungerer utmerket (10mbs). Problemet er vel kanskje å få tak i boksen som man plugger i Geoporten?

Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 

Innleggav dupe_eivind » tir 20.07.2004 11:34

GeoPort? Er ikke det et modem? Har ikke innebygd modem i min, men en boks som jeg kobler til. Denne boksen har to utganger, en modemutgang som virker, og en utgang som jeg ikke vet hva er til men som er tildekket. Er det en slik boks hvor begge portene funker, jeg må ha?
medlem i 246 måneder
 

Innleggav Fiskepudding » tir 20.07.2004 13:38

Kjenner ikke så godt til Geoporten, men boksen jeg plugger inn står det "Apple Ethernet Twisted Pair Transceiver" på den har kun et ethernett uttak.

Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 


Returner til iMac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]