Pris på den nye iMac'en??

Diskusjon rundt Apples iMac

Pris på den nye iMac'en??

Innleggav thomasmoen » man 19.07.2004 11:39

Noen som vet en ca pris??

Trenger og vite hva jeg skal spare til :)

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

Innleggav Ttiger » man 19.07.2004 11:59

det er ikke godt å vite, men jeg tipper alt fra 15.000-20.000
det spørs hvilken skjerm som man ønsker. Men jeg skulle tro 17", 20" og kanskje 23"?.... hvem vet :?:

Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 

Innleggav sniffer » man 19.07.2004 12:20

Rundt samme eller litt lavere som dagens pris. Apple bruker generelt å la produktene sine stå på de pris hyllene/nisjene de er plassert på. Med noen unntak da (iMac CRT til LCD f.eks gikk ifra consumer til prosumer.). Ellers beveger de seg også etter den generelle utvikling i markedet.. De bærbare har gått mye ned i pris hos Apple, slik vi også har sett i Lintel Verdenen. Prisen på LCD skjermer ventes å synke så mye som 25% mot slutten av året, så jeg tror det er en mulighet for at iMac'en kan bli endel billigere. Med mindre de ønsker å gjøre den mer ekslusiv enn den er i dag (høyere specs nivå, dyrere materiale, etc.) Spør du meg så burde iMac'en bli bedre på å dekke spennvidden mellom G5 og "student" eMac'en enn den gjør i dag. (Først og fremst via mer aggresive specs. G5 CPU og en god bus hastighet vil nok hjelpe godt på.) Blir spennende å se uansett.

Jepp. :)

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Innleggav magnus » ons 21.07.2004 2:20

Apple pleier sjelden å øke prisene når de lanserer nye maskiner, heller senke de, som sniffer sa, se fks. på den nye iPoden, den har godt ned i pris. Så jeg tror nok vi kan vente oss ca. samme pris som nå, kanskje littt laveree. Er spent om Apple putter vannkjøling i den, og kanskje velger å bruke det soms tandard, slik somde har gjort med så mange andre ting. :P
medlem i 244 måneder
 

Innleggav Hooloovoo » tir 24.08.2004 23:28

Ryktesidene sier dette:

"Pricing is expected to be in the $1300 - $2200 range, but higher prices haven't been ruled out.

Starting with an education-aimed model lacking any optical drives presumably to replace the current eMac, the low end machine should sport:
- Single 1.6 GHz G5 Processor
- 17" widescreen display
- 40GB Ultra ATA hard drive
- 256MB of DDR SDRAM
- 512K L2 cache
- NVIDIA GeForce4 MX graphics processor with 32MB of DDR video memory
- VGA video output, S-video and composite video output
- 10/100BASE-T Ethernet
- two FireWire 400 ports
- three USB 2.0 ports
- two USB 1.1 ports on the keyboard.

The first consumer-level iMac should have the following additions to the base education model:
- Single 1.6 GHz G5 Processor
- 17" widescreen display
- slot-loading Combo drive
- 80GB Serial ATA hard drive
- NVIDIA GeForce MX 5200 Ultra graphics processor with 64MB of DDR video memory
- 56K internal modem

As a step up, the high-end consumer-level iMac should be equipped with:
- Single 1.8GHz G5 processor
- 20" widescreen TFT display
- slot-loading SuperDrive
- 80GB Serial ATA hard drive
- optional 160GB Serial ATA hard drive
- NVIDIA GeForce MX 5200 Ultra graphics processor with 64MB of DDR video memory
- 256MB of DDR SDRAM
- All other features will be the same as the 17-inch models.

All models should include stereo speakers in the enclosure, and should support up to 2 GB DDR memory, airport extreme, standard Apple software package, and a wired mouse and keyboard. Additionally, all models should have optical audio-out like the G5 Power Macs.

The new models are expected to be introduced August 31st during the keynote address at Apple Expo Paris."

Sånne priser kan du vanligvis legge på en null, så får du de norske prisene ganske nøyaktig. Følg med på thinksecret.com, så får du vite med en gang noen sikre rykter lekker ut. :)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 246 måneder
 


Returner til iMac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]