iMac gammel type grønn

Diskusjon rundt Apples iMac

iMac gammel type grønn

Innleggav aargh » fre 13.08.2004 15:08

Ser ut til at jeg får fatt i en eldre iMac som jeg hadde tenkt kunne spille musikk og hente uhumskheter fra nettet mens jeg er ute å farter med min PB, er det noen som har spesifikasjoner til denne og oversikt over muligheter for oppgraderinger? Hadde tenkt inkludere denne i et trådløst nettverk vha AirPortExpress for å spille musikk på stereoen...

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Innleggav kim » fre 13.08.2004 16:05


Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Innleggav magnus » fre 13.08.2004 17:35

Hvis du mener orginalen, rev. A så er dette spsifikasjonene:
233 mhz
4 GB harddisk
32 MB minne (kan utvides til 256)
2 mb vram (kan utvides til 6mb)
15"
Ati rage 2c PCI
24x CD-rom
800x600 i millioner er optimal oppløsning.
medlem i 244 måneder
 

Innleggav erlinghaugstad » fre 13.08.2004 18:05

Inne på http://www.otherworldcomputing.com
Finner du cpu oppgraderinger og andre oppgraderinger.

Erling

Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 

Innleggav sniffer » fre 13.08.2004 18:21

Aner ikke om denne iMac'en kan bruke Airport kort, men uansett bør du gå for en løsning som gir deg 802.11g støtte. Trådløs muligheter kan iallefall enten ordnes via USB porten eller via ethernet porten via en access point "bridge" - eller hva det eksakt heter..
Alle iMac'ene som er produsert er støttet av OS X, og jeg har vanskelig for å forestille meg at denne maskin ikke blir støttet i Tiger også, da den er av "new world" maskinene som kom etter Steve returnerte til Apple.
Visst du ikke er redd for å skru litt*, så anbefaler jeg at du kjøper en stor disk til maskinen, samt skraper så mye ram du klarer å putte i maskinen... Vet ikke hvor mye disse kan takle men. Den vil bli en ypperlig liten nettverks maskin, og atpåtil er den 100% OS X kompetibel.

*Ikke rør CRT tuben. Det gjelder også for TV apperater og andre CRT monitorer: De har ofte kolosale mengder elektrisitet bygget opp i seg. Men jeg tror ikke det er noen risk på iMac'en da du muligens aldri vil få behov for å røre tuben direkte selv om du skrur den ifra hverandre da tuben er lukket inne. Har bare erfaring ifra nyere iMac CRT, så mine kunnskaper er litt begrenset når det gjelder din modell..

[edit: Ops.. Jeg er ikke sikker på hvilken modell du har når jeg tenker meg om. Bare gikk ut ifra at det kunne være rev. a-b eller hva de nå het de første iMac'ene. :)]
Sist endret av sniffer den fre 13.08.2004 18:44, endret 2 ganger.

Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 

Innleggav thomasb » fre 13.08.2004 18:23

Vil tro det er svært lite lønnsomt å oppgradere CPU'en på en gammel iMac :)

Hva slags grønnfarge er det på din gamle iMac?

Hvilke av disse to bildene har bilde av din iMac?
http://www.macdesktops.com/images/480x8 ... 40x480.jpg
http://www.macdesktops.com/images/640x4 ... 40x480.jpg

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

Innleggav erlinghaugstad » fre 13.08.2004 18:26

Til macen din finnes det en oppgradering med 100mhz.
Slik at den får 333mhz.
Hvis jeg ikke tar helt feil.

Erling

Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 

Innleggav kim » fre 13.08.2004 20:51

Alt står på linken jeg pasta 8)

Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Innleggav magnus » lør 14.08.2004 1:00

Du kn lodde litt inni den og vips så har du mange ekstra mhzer. Ellers finens det en G4 400 mhz update, men AirPort er det dårlig med.
medlem i 244 måneder
 

Innleggav Fiskepudding » tor 19.08.2004 20:00

Det var svindyr ram til de første iMac versjonene, vet ikke om den har blitt mye billigere, men tviler.. Men OS9 er jo også kjekkt :-)

Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 


Returner til iMac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]