Projektor tilkoblet macen....

Diskusjon rundt Apples iMac

Projektor tilkoblet macen....

Innleggav m3rlin » fre 27.08.2004 15:55

Hvorfor vil ikke projektoren min vise noenting? Jeg koblet den til min iMac LCD 2002 mod. via en Apple minidvi/VGA adapter, men den viser ingenting!! Hjelp!
medlem i 236 måneder
 

Innleggav andemann » fre 27.08.2004 15:59

Får du noen form for feilmelding (som "no signal")

Virker prosjektoren sammen med andre datamaskiner.

Har du deksel fremfor linsen?,

Står den på?

Høyreklikk/hold museknappen inne på skjermikonet i menybaren øverst (hvis du har det der) trykk på finn skjermer.

Lek rundt i "Skjermer" panelet i systempreferanser fra eplemenyen..


sitter ikke ved macen så ting kan ha andre etiketter en det som er skrevet her.

andreas

Brukerens avatar
medlem i 244 måneder
 

Innleggav m3rlin » fre 27.08.2004 16:46

Den er på, ikke no deksled, jeg får bilde hvis jeg kobler på dvd-spilleren. Det dukker ikke opp noe i skjermpanelet om en ny skjerm eller projector eller noe...
medlem i 236 måneder
 

Innleggav thomasb » fre 27.08.2004 18:51

Prøv å ta en restart med prosjektoren koblet til iMac'en :)

Dette Apple sier en skal gjøre i hvert fall:
Apple Mac-hjelp skrev:You can connect more than one display to your computer. You'll need a video cable for each display. You may also need an adapter. See the manual that came with your computer or graphics card to find out which video cable and/or adapter you need.

1. Turn off the displays and the computer.
2. For each display you want to use, connect a video cable (and adapter, if necessary) from the video output port on your computer or graphics card to the video input port on the display. Be sure the cables are connected firmly, or you may not be able to see an image on the display.
3. Turn on the displays and computer.

When you connect multiple displays, they show the same image (called "mirroring"). With some computers, you can also set your displays to extend the desktop, so a different section of your desktop is shown on each display.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

Innleggav ggt667 » fre 27.08.2004 19:02

Det der var mye over bekken etter vann...

Det man gjør er å skru på skjermikon på linja på toppen, da blir det øverste valget; oppdag nye skjermer, og med alle oppløsningene under.

Brukerens avatar
medlem i 240 måneder
 

Innleggav thomasb » fre 27.08.2004 19:05

Tror ikke det er slik på iMac'en :) Det er i hvert fall ikke slik på min iMac CRT. Er oppløsningen på prosjektoren satt for høyt? Prøv å sette oppløsningen på prosjektoren til 1024x768 eller lavere.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

Innleggav ggt667 » fre 27.08.2004 21:12

Det er i MacOS 10.3.4

Brukerens avatar
medlem i 240 måneder
 

Innleggav magnus » søn 29.08.2004 23:28

Kan det være noe sånt som at prosjektøren ikke støtter millioner av farger, eller krever 800x600 elelr 640x480 for å funke?
medlem i 244 måneder
 


Returner til iMac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]