Vurderer å kjøpe en G4 Cube - den er jo utrolig stilig

Diskusjon rundt Apples iMac

Vurderer å kjøpe en G4 Cube - den er jo utrolig stilig

Innleggav hansolo » fre 03.09.2004 12:08

Hei folkens!

Vurderer å kjøpe en G4 Cube 450Mhz 768MB RAM. Men jeg lurer litt på hvordan den fungerer med OS X, fungerer den i hele tatt? Bråker den? Har tenkt til å bruke den hjemme som en lese e-post og surfe på internett-maskin. Har ingen planer om å gjøre heavy ting på den. Har en 12" powerbook og den funker som regel bra til det meste jeg holder på med.
medlem i 244 måneder
 

Innleggav Hooloovoo » fre 03.09.2004 12:19

Jeg har ikke en selv, men vet de er så og si lydløse, og en Cube de spesifikasjonene vil være mer enn nok til din bruk. Når du har såpass mye minne og G4-prosessor går OSX helt fint, og selv tyngre ting som Photoshop og mange programmer samtidig vil jeg også tro den takler. Det klarte ihvertfall den gamle PowerBooken min, som hadde nesten identiske spesifikasjoner...

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 246 måneder
 

Flott maskin

Innleggav Arkadia » tor 09.09.2004 6:25

Jeg har nylig kjøpt en Cube og den er en fryd å bruke. Eneste støyen kommer fra hardisken, noe som er minimalt. Skjermkortet kan byttes ut, standard 2x AGP. Harddisken kan skiftes ut, men maks 120 GB uten modifiseringer. Det finnes dessuten prosessoroppgraderinger, Powerlogix har opp til single 1.35 GHz, det finnes også dual. Ta en kikk på denne linken:

http://www.cubeowner.com/

Brukerens avatar
medlem i 244 måneder
 

Innleggav magnus » tor 09.09.2004 12:03

Herlig maskin, men skjermkortet er ikke helt standard, det er noe kortere, så en del tilpassning kan bli nødvending på enkelte kort.
medlem i 245 måneder
 

Skjermkot

Innleggav Arkadia » tor 09.09.2004 12:07

Ok.. da lærte jeg noe nytt. Hadde planer om å kjøpe Radeon 9000, 128 MB, men bør vel finne ut om det passer først da.

Brukerens avatar
medlem i 244 måneder
 

Kjøp en du!

Innleggav Knut1 » tor 09.09.2004 12:41

:D

Du kommer bare til å bli glad i alle fal. Helt stille, bare litt snurr på HD, dog med maks ram så kommer det til å fortsatt være tyst.

Til det bruk du beskriver så er det ingen som helst problemer.

Har hatt min i noen år, satt i større HD og 768 MB ram, og det bare ruller og går, hele døgnet og fungerer også som faksmaskin....

Så får du tak i en så sørg for at den er komplett og vi kan ønske deg velkommen i klubben av fornøyde macbrukere og spesiellt Cubebrukere.
:lol:

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Re: Skjermkot

Innleggav magnus » tor 09.09.2004 13:39

Arkadia skrev:Ok.. da lærte jeg noe nytt. Hadde planer om å kjøpe Radeon 9000, 128 MB, men bør vel finne ut om det passer først da.


På cubeowner.com står det om hvlike kort som passer rett inn, og hva du må gjøre for å få andre til å passe. Det var en her som hadde byttet grafikkor, søk etter andre Cube-tråder.
medlem i 245 måneder
 

Innleggav hansolo » fre 10.09.2004 9:43

Takker for svar. Dette høres bra ut! Men jeg er litt usikker. 4500NOK er jo fortsatt en del penger. Burde jo sikkert brukt de pengene på noe litt mer fornuftig.
medlem i 244 måneder
 

Bra pris

Innleggav Arkadia » fre 10.09.2004 9:51

4500,- for en Cube med 768 RAM er vel ingen upris akkurat. Får mye maskin for pengene.

Brukerens avatar
medlem i 244 måneder
 

Innleggav magnus » fre 10.09.2004 17:00

Dette er jo en suvenir da. et kan være lurt å få tak i seg en av de gamle Apple Cinema Displayene med det samme og, da de står 100 ganger bedre til Cuben enn de nye ;)
medlem i 245 måneder
 


Returner til iMac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]