Støy ifra Imac

Diskusjon rundt Apples iMac

Støy ifra Imac

Innleggav MacBase » ons 08.09.2004 10:05

Imac´en min er 6 måneder gammel, og nå har viften begynt å gi fra seg merkbart mere støy! Noen andre som har merket det samme? Er det noe som kan gjøres for å få ned støynivået?
Sist endret av MacBase den ons 08.09.2004 10:42, endret 1 gang
medlem i 237 måneder
 

Innleggav NickFalk » ons 08.09.2004 10:17

Styres ikke viften i iMac'en dynamisk? Altså den blåser kraftigere hvis temperaturen blir høyere?

Hvis dette er tilfelle kan det jo f.eks. være at det har savnet seg mye støv og drit nedi maskinen og at dette fører til høyere temperatur, noen som da igjen vil føre til mer viftestøy. Har du kanskje flyttet maskinen til et varmere miljø?

Støvsuger? Bare et forslag...

Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

...et lite men viktig tips..

Innleggav mrlight » ons 08.09.2004 10:26

IKKE bruk støvsuger.....den kan skape mye trøbbel for deg.
Det er som å invitere til russisk rullett med statisk elektrisitet.

Kjøp en boks med luft, og blås ren kjøleribber og vifter.
medlem i 239 måneder
 

Innleggav NickFalk » ons 08.09.2004 10:28

:oops:

Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

Trøste....

Innleggav mrlight » ons 08.09.2004 10:34

Ikke vondt ment NickFalk :D
medlem i 239 måneder
 

Innleggav NickFalk » ons 08.09.2004 10:35

Hei, min feil, bra noen passer på! :wink:

Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

Innleggav bishop » ons 08.09.2004 11:54

Hadde samme problem på min forrige PowerbookG4 12" etter at jeg hadde den med til Afrika. Apple brukte 3uker på å finne feilen! Maskina mi hørtes ut som en symaskin-motor.. Hold motet oppe og ta kontakt med apple og klag, du har sikkert ikke hatt din Imac med i håndbagasjen hvor du enn drar..
medlem i 235 måneder
 

Innleggav magnus » ons 08.09.2004 15:44

Hei!
Min iMac ble også mer støylyt etter et par måneder, før gik bare viften en gang i blant, nå går den konstant, aner ikke hva årsaken er :S

Har innstaler ekstra ram og AirPort kort, men tok det ut for å sjekke om viften sluttet å gå da, men støyen var like konstant.

Har tenkt å blåse ren viften en gang, men det får jeg ta når jeg får ny maskin… Da jeghar litt mer tid til å pusle med imacen, uten at det går utover maskinparken :P
medlem i 244 måneder
 


Returner til iMac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron