Hvitt tastatur(masse skitt)

Diskusjon rundt Apples iMac

Hvitt tastatur(masse skitt)

Innleggav dagga » søn 26.09.2004 22:25

Jeg har en G5.. og med de så følger det jo med et hvitt tastatur....

Problemet er bare at det samler seg opp masse skitt og lort inni det som ikke ser noe sææærlig bra ut...

Er det noen som vet om en ENKEL og risikofri måte å åpne tastaturet på og få renset det?

Har aldri åpnet et tastatur før så jeg er litt nervis for å ødelegge noe...

k-

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Innleggav sniffer » søn 26.09.2004 23:42

Har også ett slikt tastatur. Det er litt sjenerende. Vurderer snart Plumbo.. ev. støvsuger visst jeg husker på det når jeg valser rundt i forbifarten. *Gah*

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Innleggav hansi » man 27.09.2004 3:13

snu det på hodet og bank på undersiden... funker på ibooken hvertfall, utrolig hvor mye som faller ut

Brukerens avatar
medlem i 240 måneder
 

Innleggav dagga » man 27.09.2004 3:16

h_a_n_s_i skrev:snu det på hodet og bank på undersiden... funker på ibooken hvertfall, utrolig hvor mye som faller ut



:D det er som de sier i reklamen..."det enkle er ofte det beste"..

Takker for tipset og gremmes litt fordi jeg ikke tenkte på det selv 8O

k-

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Innleggav thomasb » man 27.09.2004 7:17

Også hørt at det er anbefalt å kjøpe trykkluft på boks. Det har jeg planer om å gjøre :)

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 

Innleggav wuups » man 27.09.2004 11:02

Jeg sliter med det hvite tastaturet mitt, hater all lorten som samler seg. Resultatet er at jeg omtrent en gang i månden kobler fra tastaturet for å rengjøre det. Blåser det rent med trykkluft, snur det opp ned for å få ut smuler og vasker over det med med en fuktig klut. Noen ganger tar jeg også av noen av tastene for å få ut de verste hybelkaninene som samler seg.

Enkelte mener jeg har støv på hjernen, men...jeg vil jo bare at tastaturet mitt skal være hvit og fint :roll:
medlem i 245 måneder
 

Innleggav MasterFlx » man 27.09.2004 12:24

Nå ble jeg nesten litt lei meg...jeg statt opp akkuratt samme topic men da ville ingen svare :cry: hehe nei da, fint det er litt mere aktivitet rundt det tema, jeg har fått et tomat frø mellom det hvite og plastiken... :? og tastaturet blir bare mer og mer støvete

:wink:

Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Innleggav Snarf » man 27.09.2004 13:27

Eg trudde eg var litt loco da eg kjøpte apple keyboard, bare for å holde min vakre iBook rein. Så var eg enda litt meire loco når eg prøvde å halde apple keyboardet rein også:)

DEt e godt å sjå at der er fleire der ute som meg. : )

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

Innleggav magnus » man 27.09.2004 14:01

Tror det finnes et sånn "kit" med en liten kost med lang børste, og noe annen drit for å rengjøre tastaturet.

Hvor får man kjøpt trykkluft på boks?
medlem i 245 måneder
 

Innleggav Jon » man 27.09.2004 16:18

fotobutikk f.eks. Trykkluft på boks blir ofte brukt for å gjøre rent objektiv/kamerahus.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 242 måneder
 

Innleggav Funkaholic » man 27.09.2004 16:40

Vaske henda før bruk og tørk støv! Ureinslige mennesker
Hehe...

Nei det tastaturet er vanskelig.. Jeg ga opp og kjøpte meg et standard i stedet..

Brukerens avatar
medlem i 244 måneder
 

Innleggav MasterFlx » man 27.09.2004 17:23

men hvordan tar man av tasten, jeg tør ikke prøve jeg ass, er redd for at feste skal bli ødelagt på tastene...

Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Innleggav MasterFlx » man 27.09.2004 17:26

glem det. det var enklere enn jeg trodde :)

Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Innleggav magnus » tir 28.09.2004 14:37

Første gangen blir osm regel en del taster ødelagte, øvd eg litt på et gammelt tastatur først, og det er ike særlig lurt å prøve å brekke de opp ved hjelp av en annen gjenstand, ta tak på begge sider av tasten med fingrene, å rykk til.
medlem i 245 måneder
 

Innleggav netromac » tir 28.09.2004 14:42

Prøv å unngå å ta av de lange tastene slik som space-tasten, shift osv da de har metallfjærer som kan være kinkige å få på plass igjen.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 

Neste

Returner til iMac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]