Hallo mac-brukere!

Diskusjon rundt Apples iMac

Innleggav sniffer » man 04.10.2004 23:48

VLC er bra. Tar det meste. Du kan også lese av DVD ifra soner dvd-rom-hardwaren ikke vil godta. VCD direkte ifra image filer på disken din. Støtter underteksting osv osv. Men av og til hender det at VLC har litt problemer med ett format, og da fungerer som regel mPlayer.

Du finner begge disse på versiontracker eller macupdate dot com.

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Innleggav thomasb » tir 05.10.2004 0:06

Inntil VLC får bedre støtte for G5-prosessorer vil jeg anbefale deg å bruke MPlayer OS X. Om du skulle være så uheldig å miste lyden din etter å ha prøvd å se en film i VLC, så er dette måten du får lyden tilbake igjen på: :)
http://www.mac1.no/community/modules.ph ... pic&t=2496

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 

Innleggav Snarf » tir 05.10.2004 0:11

Hei og velkommen. Switcha sjølv for 3 år sidan pga eg hørte at mac var best til proaudio. No veit eg at mac er best til nesten alt:)

Dersom du lastar ned divx codecen til mac frå http://www.divx.com, og 3ivx codec (søk på google) og installerer desse to, så vil uicktime ta NESTEN alt. Kjører sjølv quicktime pro med mpeg2,3ivx og divx plugins installert og eg hugsar ikkje sist gong eg lastar ned noko som qt ikkje kunne kjøre. Berre enkelte dårlige .avi filar der lyden forsvinne, og Då må eg bruke vlc eller mplayer. Men qt er absoultt best. har du qt pro kan du bruke den til å redigere lyd og video filar. klipp saman ein 3-4 seinfeld episodar til eit to timars epos, eller? :)

Eg anbefalar deg å bruke dei 200 kronene apple vil ha for quicktime pro, samt laste ned desse andre plugins som eg nevnte ovanfor, og du vil fort forstå kvifor qt er bransjestandard på å dele video over nettet.

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

Innleggav EinarJ » lør 30.10.2004 3:34

Og ta deg en tur på versiontracker og last ned PizzaCooker, du vil neppe angre :P

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Innleggav smacmac » lør 30.10.2004 12:00

Vil si at VLC er best og at Macupdate denger versiontracker noe enormt. Hvor er det egentlig man finner linken til utviklerens hjemmeside hos versiontracker?

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

Innleggav Rev » lør 30.10.2004 15:09

To anbefalinger: Sjekk ut ukens anbefalinger her på mac1.no for å grave frem de programmene du blir så glad i, og lær deg å bruke tastaturet så mye som mulig. Å bruke mus er tregt, i mange tilfeller har du muligheten til å bruke tastatursnarveier i steden. Expose, er i tillegg til å være en gedigen show-off, ett nyttig verktøy. Eple-tab'en (som riktignok er stjålet fra windows) er super og genial i kombinasjon med snarveiene eple-q og eple-h m.m. Her er en oversikt:

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=75459

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Innleggav EinarJ » lør 30.10.2004 17:35

smacmac skrev:Vil si at VLC er best og at Macupdate denger versiontracker noe enormt. Hvor er det egentlig man finner linken til utviklerens hjemmeside hos versiontracker?


Akkurat der du forventer det, på infosida til programmet.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Forrige

Returner til iMac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]