La jakten på en LCD-skjerm begynne! ;D

Diskusjon rundt Apples iMac

Er en 20" Apple Skjerm verdt pengene?

Ja
11
65%
Nei
6
35%
 
Antall stemmer : 17

La jakten på en LCD-skjerm begynne! ;D

Innleggav TeSp » man 11.10.2004 8:45

Jeg har nå i en periode vært på jakt etter en LCD skjerm fordi jeg begynner å bli så veldig lei min store 21" CRT-skjerm, + at det må være helt fantastisk å slippe den CRT-DVI omformeren.

Jeg er litt usikker på hvilen LCD skjerm jeg skal velge og hvordan den er på forskjellige punkter.

Jeg har lenge tenkt at jeg skal ha en 17" LCD skjerm fordi den tar da liten plass og at den er billig. Men da hadde jeg tenkt en NEC, Eizo eller Viewsonic skjerm. Men jeg vet er neimen ikke sikker på om jeg skal slå på stortromma og kjøpe en 20" LCD Apple skjerm. Men på denne skjermen lurer jeg på et par ting.

Jeg lurer på hvordan denne skjermen er i spill. Om den ghoster (at bildet henger litt igjen), hvordan den er i fargene om fargene er klare og fine. Om den er verdt pengene (men det er jo egentlig alle Apple produkter.. :D)

Jeg sitter endel i phooshop og illustrator så det er derfor det er viktig at den er bra i fargene. + at da blir det en skjerm jeg skal ha en lang tid fremover.

http://store.apple.com/Apple/WebObjects/nostore.woa/90806/wo/fSbwyOp259ZM2VTDn0r18lD2k2m/0.0.9.1.0.6.21.1.2.1.3.0.0.1.0

Så hvis noen av dere heldigriser med en 20" eller større lcd fortelle meg litt om den hadde jeg blitt veldig happy.

Takker..
En annen ting er hvordan blir dette med ADC eller lignende. Jeg studerer på VGS så hvordan kan evt dette bli med ADC? Kan jeg kun kjøpe skjermen og få evt 20% på den eller hvordan er det?

Jeg vil senere kjøpe en fin fin G5 og vil helst ikke bruke mine 20% på en skjerm mens jeg kunne fått 20% på G5 og skjerm senere. Men hvordan kommer ADC til å fungere her?

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

Innleggav KDN » man 11.10.2004 11:01

Den ADC rabatten tror jeg du må hoppe over for det gjelder ikke for VGS elever.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Innleggav Hooloovoo » man 11.10.2004 12:31

Hvis du sjekker ADC-medlemskap for dummies-tråden min står alt om ADC der. Apples skjermer er knakende gode, og har du råd ville jeg kjøpt en. Hadde du spurt meg før de oppdaterte de, ville jeg anbefalt deg å kjøpe en ForMac-skjerm istedet. De er både veldig bra og ganske pene. Og mye billigere enn Apple.

Jeg vet imidlertid ikke hvordan de ligger an nå, så derfor er du ihvertfall garantert kvalitet hvis du kjøper hos Apple. :o)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 246 måneder
 

Innleggav TeSp » man 11.10.2004 19:15

Ja, jeg må sjekke hvor stor lommebok jeg har og hvor mye jeg skal sette av til russebil + + .. Vi får se..

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 

23" alu

Innleggav hakon » man 11.10.2004 20:58

Har en ny 23" her.. men den e det litt feil med.. når eg skifter fra desktopen til en jevn flate henger alle vinduene og mappene igjen på skjermen litt svakt.. :(

Brukerens avatar
medlem i 244 måneder
 

Innleggav TeSp » man 11.10.2004 21:51

Dette høres jo helt jævelig ut, det kan umulig være riktig. Jeg ville ringt Apple. Jeg vil IKKE ha en slik skjerm. Når jeg kjøper skjerm kommer det til å bli en skjerm jeg skal ha en endel år fremover og da er det helt UAKTUELT.

Ring dem du, det ville jeg gjort.

Brukerens avatar
medlem i 241 måneder
 


Returner til iMac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]