Er imac 20" "ille" stor

Diskusjon rundt Apples iMac

Er imac 20" "ille" stor

Innleggav Tomkve » fre 22.10.2004 11:09

hei

jeg bestilte meg en imac 17" for en uke siden, men jeg bestilte med bare 80 HD og i ettertid har jeg angret på dette, og nå har jeg avbestilt den, og skal heller bestille ny, med større HD

har vært i Stockholm denne uken, og der var det en apple butikk, og da fikk jeg se imac utstilt, og jeg ble litt fristet av 20" også

det eneste jeg syns, var at den virket som "ille" stor, og lurer derfor på om det er noen av de inne, som har samme skjerm og bruker den hjemme, kan gi meg en tilbakemelding på hvordan den er å bruke, og tenker jeg kun på skjermstørrelse og sånt


mvh

Tom :)
medlem i 235 måneder
 

Innleggav andemann » fre 22.10.2004 11:12

Har ikkje iMac, men var nede på Eplehuset og sikla på ein forrige laurdag, og synest størrelsen er fin,, kunne tekt meg en slik med en ekstra 20" skjerm til.

Kan også legge til at eg sit på 2 19" crt skjermer på jobb og synest det er for lite.

Andreas
Sist endret av andemann den fre 22.10.2004 11:14, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 244 måneder
 

Innleggav artofdesign » fre 22.10.2004 11:13

Jeg sitter på jobben med en ekstern skjerm på ca 21" 4:3 husker ikke helt!

Mens hjemme sitter jeg på powerbooken's egne skjerm, den er på 17" widescreen... jeg skulle GJERNE hatt større skjerm.

På imacen tar den jo ikke noen særlig plass av rommet heller!
Jo større jo bedre arbeisflyt og glede! Men pris har kanskje noe og si!

Brukerens avatar
medlem i 247 måneder
 

Innleggav sinatra » fre 22.10.2004 11:21

andemann skrev:Har ikkje iMac, men var nede på Eplehuset og sikla på ein forrige laurdag, og synest størrelsen er fin,, kunne tekt meg en slik med en ekstra 20" skjerm til.


Etter hva jeg har hørt, så er ikke ekstra skjerm på iMac noe poeng. Man får samme bilde på iMacen som på den ekstra skjermen. Jeg må si jeg ble noe overasket da jeg hørte dette.

Øyvind

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Innleggav andemann » fre 22.10.2004 11:56

Tror det har kommet patch no som lar deg bruke to skjermer med ulikt bilde.

Brukerens avatar
medlem i 244 måneder
 

Innleggav Ttiger » fre 22.10.2004 12:55

Var å hentet en imac 20" i går, den er stor! kanskje litt for stor?
det spørs hvordan du sitter i forhold til skjermen... og gfx kortet får jo litt mer å jobbe med.

Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Innleggav netromac » fre 22.10.2004 13:20

Kan hende at en 20" virker stor med en gang. Men dagen etter vil den bare være stor, og dagen deretter vil den være akkurat stor nok. Etter en uke vil alle skjermer som er mindre enn 20" virke umulige å jobbe med, og etter 2 uker begynner du å drømmen om en Apple Cinema Display 30" :wink:

For å være litt seriøs. Du vil kanskje synes at den er litt stor i begynnelsen, men etter hvert som du venner deg til størrelsen vil du bli helt avhengig av å ha såpass med plass. Å ha 1920*1440 eller hva det nå er tilgjengelig er perfekt for litt mer avanserte oppgaver som Photoshop eller videoredigering. Etter en stund vil du ikke synes at 20" er stor, men at alle mindre skjermer er små.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Innleggav Tomkve » fre 22.10.2004 17:25

heisan

takk for alle svar :lol:

jeg kunne jo tatt med at jeg sitter vanligvis foran en 17" flatskjerm, og maskinen skal mest brukes til surfing og skriving av oppgaver, og kanskje litt spilling

jeg får ta en tenkepause i helgen :lol:

så får jeg sende inn en bestilling over helgen

mvh

Tom
medlem i 235 måneder
 

Innleggav netromac » lør 23.10.2004 0:15

Lykke til med ny 20" iMac da :wink:

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 237 måneder
 

Innleggav macreidar » lør 23.10.2004 1:46

Har en 19" Samsung SyncMaster flatskjerm som jeg er kjempefornøyd med.
Ser på den som et minimum.
Bruker også 21" Sony CRT, men flatt er best.

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Innleggav Tomkve » tir 26.10.2004 17:00

heisan

bestilling er sendt og det ble en 20" imac :)

kommer til passe bra ved siden av min nye 12" powerbook, som ennå ikke har kommet grrrrrrr :twisted:

har forresten en 17" flatskjerm til salgs, noen som peil på hva man kan få for den(samsung i svart design, og veldig lekker) :lol:

mvh

Tom
medlem i 235 måneder
 

Innleggav andemann » tir 26.10.2004 17:08

Ta og koble den til enten iMacen eller pben som sekundærskjerm og få utvidet skrivebordet litt.

Brukerens avatar
medlem i 244 måneder
 


Returner til iMac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]