Gammel i Mac på trådløst...

Diskusjon rundt Apples iMac

Gammel i Mac på trådløst...

Innleggav Dulla » man 25.10.2004 14:44

Heisann.

Her er et fortvilet utrop fra en i Mac-amatør
:?
Jeg har en "gammel" i Mac fra ca 2002. Den har aldri vært på internett. Nå ønsker jeg å få den på det trådløse bredbåndet i leiligheten min. Jeg trenger da et Airport-kort, men har hørt rykter om at de er ute av produksjon. De jeg har funnet på nett koster en god del.

Fins det andre alternativer for å få i Mac`en på trådløst nettverk?

Håper noen kan hjelpe meg.
medlem i 233 måneder
 

Innleggav MacPhisto » man 25.10.2004 14:50

Sjekk med iTechnology de skal ha slike kort på lager!

Brukerens avatar
medlem i 239 måneder
 

Innleggav Kamelen » man 25.10.2004 16:06

Dlink har et trådløst "kort" som ser ut som en usb minnebrikke.. Denne stikker du bare inn i usb'en, så får du trådløst kort på dataen din.. har bare prøvd disse på pc, men så vidt jeg vet funker de på mac. Prisen er på ca. 400kr.. Finnes blant annet på telebutikken.
medlem i 234 måneder
 

Innleggav Dulla » man 25.10.2004 16:35

Tusen takk for svar :)

Det er jo supert om en slik usb-enhet fungerer for mac.
medlem i 233 måneder
 

Innleggav Gole » man 25.10.2004 17:57

Kamelen skrev:Dlink har et trådløst "kort" som ser ut som en usb minnebrikke.. Denne stikker du bare inn i usb'en, så får du trådløst kort på dataen din.. har bare prøvd disse på pc, men så vidt jeg vet funker de på mac. Prisen er på ca. 400kr.. Finnes blant annet på telebutikken.


Hvis det er Dlink DWl-122 du sikter til, så har jeg denne, og den virker på et vis, men kan være noe ustabil. Den tåler f.eks. ikke at maskinen går i dvale.
Men som kriseløsning er den ok. Anbefaler de siste mac driverene fra dlinks Singaporske (!) sider: http://tinyurl.com/4zl6y

Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 

Innleggav magnus » man 25.10.2004 19:00

Disse eksterne pleier å være litt bob-bob-bob på mac. Ville ha skaffet AirPort kort, har du gjort noe så enklet som å høre med OfficeLine, eplehuset etc. Om de har igjen på lager?

JEg kan love deg at nettverket blir 100 ganger mer mac med airport og airport basestasjon.
medlem i 245 måneder
 


Returner til iMac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron