imac power 110v/220v?

Diskusjon rundt Apples iMac

imac power 110v/220v?

Innleggav Darv » tir 09.11.2004 23:10

Hallo,

I forhold til å kjøpe imac i usa tittet jeg på apple sine sider og fant på tek. spes.:


--
Electrical and environmental requirements
Meets ENERGY STAR requirements
Line voltage: 100-120V AC or 100-240V AC, depending on country of purchase
Frequency: 47Hz to 63Hz, single phase
Maximum continuous power: 180W
--

Merk at det står DEPENDING on country of purchase. Noen som vet om det byter at det man kjøper i usa KUN har 100-120v power? Viss så, er det bare å droppe ideen...
medlem i 246 måneder
 

Innleggav Harley78 » ons 10.11.2004 0:02

Vanligvis er strømforsyningene til bærbare mac/pc ordnet slik at de dekker begge spenningsområder, f. eks på min står det 100-240V 50/60 Hz det betyr at den dekker både europeisk og amerikansk strøm :)

Sammme har vært tilfelle med laptops som jeg kjøpte når jeg bodde i USA, det eneste du trenger er en overgang for støpslene er ulike i Norge og Usa ellers er det lite å bekymre seg for. slike overganger får du for en 100 lapp og oppover i norske butikker, f.eks expert o.l

edit: litt kjapp der, du skrev imac :oops:
da bør du undersøke om det er en omstillbar strømforsyning i imacen, ellers trenger du en konverter fra 110V/60 til 240V/50 og de koster noen kroner, men er å få kjøpt her hjemme de også Clas Ohlson har dem til ca 650 kr

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Innleggav sls » ons 10.11.2004 0:09

Var vel snakk om iMac her, ikke laptoper. Vet strengt tatt ikke hvordan det er på den nye iMacen, men på andre stasjonære må man fysisk velge spenning (gjerne rød knapp, gjenstand for mange moro historier fra IT-supportverden - PANG!!!). Noen med iMac her kan vel finne det, eller så vet garantert de på Apple Store/Support det.

Brukerens avatar
medlem i 243 måneder
 

Innleggav hansi » ons 10.11.2004 0:26

jeg kjøpte ipoden min i statene, på den sto det også 100-240v.
det eneste du trenger er en liten adapterkloss som du fester på strømadapteren før du stikker den i veggen. de er forresten å få kjøpt så og si overalt, fra flyplasser til clas olson

ellers så kan du kjøpe en sånn en: http://store.apple.com/Apple/WebObjects ... 5.7.11.0.1

Brukerens avatar
medlem i 239 måneder
 


Returner til iMac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron