Lagre mål som?

Diskusjon rundt Apples iMac

Lagre mål som?

Innleggav chrisandre » ons 10.11.2004 21:50

Jeg er en helt fersk Mac bruker. Fikk min iMac G5 på lørdag. En ting plager meg litt, men det har sikkert en enkel løsning. Når jeg surfet med pcén, og ville lagre f.eks. en film eller et bilde, så høyreklikket jeg, og valgte hvor jeg ville legge det på harddisken. Får ikke dette til med Macén. Det leggger seg på skrivebordet, og så må jeg flytte det derifra
medlem i 233 måneder
 

Innleggav Otsego » ons 10.11.2004 21:52

høyreklikk, "Last ned koblet fil som...", om du ikke har høyre musetast, trykk og hold ctrl knappen også trykker du den ene museknappen du har.

edit: takk for observasjonen gunnarmex :P
Sist endret av Otsego den tor 11.11.2004 0:06, endret 1 gang

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 

Innleggav gunnarmex » ons 10.11.2004 22:19

Bare en observasjon, Poznix.. om du ikke har høyre musetast, så har du vel heller ikke venstre? Jeg har en Mac-mus (blåtann), og i grunnen snakker vi vel om at den er en stor knapp hele dingsen.. :roll:

Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 

Innleggav SimonMee » ons 10.11.2004 22:43

hehehe..

Brukerens avatar
medlem i 242 måneder
 

Innleggav Jon » ons 10.11.2004 23:14

Går du inn i innstillinger på browseren så kan du (mest sannsynlig) også skru av "auto-plasseringen". Let litt så finner du det. :)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 243 måneder
 

Innleggav admin » ons 10.11.2004 23:14

Du kan også endre hvor Safari (og andre nettlesere) skal legge filer du laster ned ved å gå inn i Safari Preferences og endre "Save Downloaded files" og deretter velge et annet sted.

Jeg har f.eks. en mappe i home som heter nedlastede filer, der kommer alt som lastes ned i Safari og andre programmer.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Innleggav Kamelen » ons 10.11.2004 23:15

evt. den ekte patrioten som river av høyre musetast.. :lol:
medlem i 234 måneder
 

Innleggav hansi » tor 11.11.2004 0:02

ellers så kan du bare dra fila dit du vil (tror jeg)

Brukerens avatar
medlem i 240 måneder
 

Innleggav ZeZ » tor 11.11.2004 0:29

Er det mulig å få bort denne firkanten som kommer opp når ma klikker "last ned koblet fil som", syns det er litt plagsomt at den ikke laster ned automatisk når du bestemmer det...
ikke et stort problem da, men jeg bare lurer på om det er mulig å fjerne dette?


z

Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 

Innleggav sls » tor 11.11.2004 0:42

Trykker du alt+klikk på linken, så lastes det ned uten noen dialogbokser. (lastes ned til der du har valgt at browseren automatisk skal legge nedlastede filer)

Brukerens avatar
medlem i 243 måneder
 

Innleggav ZeZ » tor 11.11.2004 1:08

ahhhhhhhhhhh!!!!

Det gjorde godt!!:)

Takk for hjelp!!

z

Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 

Innleggav chrisandre » tor 11.11.2004 10:21

Hvis jeg trykker på ctrl+mus, så får jeg opp "arkiver bilde som", men jeg klarer ikke velge undergrupper til f.eks. Bilder
medlem i 233 måneder
 

Innleggav netromac » tor 11.11.2004 10:35

Er ikke sikker på om jeg forstår hva du mener, men hvis du mener at du ikke kan navigere deg frem til den mappen du vil legge bildet i, så må du trykke på den blå pilen nedover til høyre for navnefeltet. Da kommer hele "save dialog" boksen til syne.

Håper det var omtrent dette du lurte på.

.netro

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 

Innleggav chrisandre » tor 11.11.2004 10:42

Jeg klarer lagre bilde. Jeg har problemer med å lagre det der jeg vil ha det. Hvis jeg går inn på arkiver bilde, og trykker på pilene du sier, så får jeg ikke opp undermappene. Jeg har laget undermapper på Bilder, f.eks. Digi bilder, og humor bilder. Jeg får ikke lagt det inn her. Får kun lagt det i Bilde mappen, så må jeg flytte det senere
medlem i 233 måneder
 

Innleggav netromac » tor 11.11.2004 10:50

Skjønner ikke hva som er problemet. Slik ser det ut hos meg.
Nå har jeg valgt undermappen diverse under bilder uten problemer.

Bilde

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 

Neste

Returner til iMac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron