Skjermkort

Diskusjon rundt Apples iMac

Skjermkort

Innleggav Cammy » man 15.11.2004 11:54

8O

Muligens topic før dette men ..

Kan man bruke standard AGP skjermkort i Powermacs (AGP) ?
dvs. skjermkort som selges til PC ,eller må de ha egen Mac BIOS?

Cammy

Brukerens avatar
medlem i 232 måneder
 

Innleggav NyZeta » man 15.11.2004 12:20

Det er noen skjermkort som går om hverandre. Jeg ville sjekket på de respektive hjemmesidene til skjermkortene før du kjøpte dem.

Men husk på at siden osx og mac maskiner er så integrert så er det et begrenset antall skjermkort som støttes. Så jeg tviler på at du kan plukke et hos komplett og stappe rett i maskinen din. Pr i dag er det jo ATI og Nvidia det går i på macer.. Ville holdt meg til det.

Ser på Nvidias hjemmesider at skjermkortene for det meste er kompatible med Linux og windows. Står ingenting om MAC der. Så jeg ville tatt meg en tur til nærmeste eplehus eller sendt en mail til apple og spør først. Du vil sikkert få et svar om at åpning av maskin fører til jatajatajata garanti momlemomle ikke gyldig osv.. Men er personellet der ok, opplyser de om hva som er riktig og ikke

Brukerens avatar
medlem i 233 måneder
 

Innleggav sscheen » man 15.11.2004 12:23

Du må nok ha ett skjermkort som er satt opp for mac.
men det finnes muligheter.

http://mapage.noos.fr/campahunta/radeon ... rsion.html

du må være litt teknisk da. tengte å prøve det. men har ikke fått sommlet meg til det. si fra til meg om du finner ut flere muligheter a:)
sscheen@broadpark.no

Brukerens avatar
medlem i 244 måneder
 

Innleggav subsequent » man 15.11.2004 13:22

Du må nok ha et skjermkort med Macintosh Bios. Jeg har selv Flasha et 8500 Pro skjermkort fra PC til Mac, det funka greit. Sleepmode var problemet, da maskinen "våkna" blei det masse artifacts på skjermkortet. Men det betyr ikke at det skal skje på nyere skjermkort da.
medlem i 235 måneder
 

Innleggav Snarf » man 15.11.2004 16:07

Subsequent:
har du bytta skjermkort i iBooka di? og isåfall, var det vanskelig? og hvorfor et 32meg skjermkort når du først skulle bytte?

Brukerens avatar
medlem i 240 måneder
 


Returner til iMac



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron